تمامی اخبار, اسباب بازی پسرانه, اسباب بازی دخترانه

سرگرمی و بازی های جدید 2024

سرگرمی و بازی های جدید

چه سرگرمی و بازی های جدید برای کودکان وجود دارد؟ بازی هایی که بدون گوشی و تکنولوژی کودکان می توانند انجام دهند ؟ سرگرمی و بازی برای کودکان در خانه ؟

تخلیه انرژی کودکان و سرگرم کردن آن‌ ها در منزل یکی دیگر از نگرانی های همیشگی خانواده ها است. فرقی نمی‌کند یک روز بارانی باشد یا به علت آلودگی هوا کودکان در منزل مانده باشند. مهم این است که بتوانید آن‌ها را با فعالیت‌ها و بازی‌های سرگرم کننده مشغول کنید و از این امکان برای گذراندن زمان مفید با کودکانتان استفاده کنید.
در نتیجه یک نفس عمیق بکشید، استراحت کنید و آماده شوید تا یک روز سخت را به یک روز فوق العاده و دلپذیر تبدیل کنید ؛ در این مقاله از سایت  AMPK Toys، ما چند بازی و سرگرمی جدید که می توان در خانه با کودکان که سرگرم‌کننده و جذاب هستند بازی کرد را به شما معرفی خواهیم کرد.

سرگرمی و بازی های جدید

۱-  یک بازی سرگرمی و بازی های جدید و خوب برای کودکان زیر ۱۰ سال در منزل “بچه پنگوئن‌های شیطون” 

یکی از بازی‌های کم‌ خرج که در عین حال انرژی زیادی از کودکان خواهد گرفت بازی بچه پنگوئن‌های شیطون می باشد. شما برای انجام این بازی در خانه تنها به چند بادکنک نیاز دارید. از کودکان بخواهید یک بادکنک را بین زانوهایشان قرار دهند و بدون اینکه بادکنک از بین زانوهایشان بیفتد یک مسیر مشخصی را طی کنند.
می‌توانید برای افزایش هیجان از آن ها بخواهید که با یکدیگر مسابقه دهند. این بازی در منزل برای کودکان زیر ۱۰ سال یک فعالیت جذاب و سرگرم‌کننده می باشد و فرصت رقابت بین کودکان با گروه های سنی مختلف را فراهم می کند.

شما می‌توانید با قرار دادن چند مانع بر سر راه کودکانی که سن بیشتری دارند ، این بازی را هیجان انگیز تر و رقابتی تر کنید. قوانین بازی را در ابتدای بازی به کودکان گوشزد کنید و یک‌بار خودتان بازی را انجام دهید تا به صورت عملی متوجه نحوه بازی بشوند.

2 – یک سرگرمی و بازی های جدید عالی و مهیج برای تقویت رویا پردازی کودکان “گنج را پیدا کن”

یک بازی جالب و سرگرم کننده برای کودکان در منزل  چند وسیله را در گوشه و کنار خانه پنهان کنید و از کودکان بخواهید که با سرنخ‌هایی که برایشان گذاشته‌اید وسایل را پیدا کنند. اگر کودک شما توانایی خواندن دارد این سرنخ‌ها را در قالب نوشته برایش در جاهای مختلف خانه قرار دهید. توجه  داشته باشید که جایزه دادن را در آخر کار فراموش نکنید.

3 –  یک سرگرمی و بازی های جدید مفرح و هیجان انگیز برای کودکان ۷ ساله در منزل “تارعنکبوت بزرگ”

تارعنکبوت یک بازی مهیج و جذاب در منزل برای کودکان می باشد.برای انجام این بازی یک چارچوب در که از آن رفت و آمد کمتری می‌شود را انتخاب کنید. به وسیله نوار چسب و با کمک کودکان بین دو طرف در یک تار عنکبوت بسازید. به طوری که طرف چسبنده چسب‌ها به طرف شما باشد.
از کودکان بخواهید از فاصله‌ای که شما مشخص می‌کنید اشیاء کم وزن و سبکی مثل بادکنک یا کاغذ مچاله شده را به طرف تار عنکبوت بزرگ پرتاب کنند. اگر آن وسیله ها به تار عنکبوت چسبیدند به کودکتان یک امتیاز بدهید.

4 – بازی پردردسر ولی مهیج و جذاب برای کودکان “ماموریت غیرممکن”

وقتی حرف از بازی در منزل برای کودکان می‌شود بیشتر به بازی‌های ساده و کم دردسر فکر می‌کنیم. ولی بعضی وقت ها نیاز است برای سرگرم کردن کودکان کمی هم خودمان انرژی مصرف کنیم برای مثال به وسیله نخ ضخیم، طناب یا نوار پارچه‌ای راهرو یا یک اتاق کوچک را به صورت نامنظم نوار‌کشی کنیم.
یک هدف (مثلاً یک خوراکی یا اسباب‌بازی) را در آن سوی نوارکشی قرار دهیم و از کودکان بخواهیم در کم‌ترین زمانی که می توانند آن هدف را برای ما بیاورند.

سرگرمی و بازی های جدید

توجه کنید جنس طناب یا پارچه به گونه ای نباشد که به کودکان آسیب برساند. می‌توانید برای ایجاد چالش خودتان هم وارد این مسابقه شوید. اندام بزرگ شما خواه ناخواه کار را برایتان سخت تر خواهد کرد و رقابت میان شما و کودکان را عادلانه‌تر می‌کند.

5 – بهترین سرگرمی و بازی های جدید در منزل با ساده ترین وسایل برای کودکان “بسکتبال خانگی”

یکی از عمومی‌ترین بازی‌هایی که می‌توانید با آن کودکان را در منزل بسیار سرگرم کنید، بازی بسکتبال خانگی می باشد. یک سبد بزرگ در انتهای اتاق قرار دهید و از کودکان بخواهید توپ یا هر وسیله ای که قابل پرتاب کردن است را به داخل سبد بیندازند. برای ایجاد تنوع در بازی می‌توانید خطوطی را به عنوان خط پرتاب معین کنید و برای خط هایی که از سبد دورتر هستند امتیاز بالاتری را در نظر بگیرید.

6 – یک سرگرمی و بازی های جدیدسرگرم کننده وجذاب برای کودکان ۶ تا ۱۲ سال “بولینگ”

چند لیوان کاغذی را به صورت هرمی روی همدیگر بچینید و مثل بازی بسکتبال چند خط آتش را در فاصله های گوناگون از آن‌ها معین کنید. بعد از کودکان بخواهید با یک توپ ترجیحاً کمی سنگین به طرف آن‌ها نشانه‌گیری و شلیک کنند. هر بار روش چینش لیوان‌ها و تعداد آن‌ها را تغییر دهید تا بازی چالش برانگیز تر شود.
 این بازی در خانه می‌تواند برای کودکان ۶ تا ۱۲ سال مناسب و سرگرم کننده باشد. برای سنین بالاتر می‌توانید لیوان‌ها را در راستای یکدیگر بچینید و فاصله را زیاد‌تر کنید.

7 – سرگرمی و بازی های جدید همیشه پرطرفدار و محبوب کودکان در منزل “حباب بازی”

حباب بازی،  یکی از سرگرمی ها بازی‌های جدید جذاب در منزل برای کودکان می باشد که هیچ‌وقت تکراری نمی‌شود. از طرفی هیچ مادری دوست ندارد که وسیله های منزل و فرش‌های اتاق با آب صابون خیس و کثیف شوند. درنتیجه بهتر است این بازی را در تراس خانه یا جایی مثل آن انجام دهیم. کمی آب صابون درست کنید و تمام دیگر چیزی نیاز ندارید! خیالتان راحت باشد که حداقل برای یک ساعت کودکان را سرگرم کرده‌اید.

8 – “اوریگامی” یک سرگرمی و بازی های جدید بامزه

“اوریگامی” هنر پیچاندن کاغذ به شکل‌های گوناگون و البته یک بازی بسیار مهیج و سرگرم کننده است. خیلی عجیب است که چگونه پیچاندن یک برگ کاغذ به شکل های مختلف می‌تواند سرگرم کننده باشد، ولی در واقعیت هست! با الگوهای اوریگامی ساده که می‌توانید از اینترنت سرچ کنید کارتان را شروع کنید و به کودکان آموزش دهید.
وقتی که کودکان الگوهای ساده‌تر را یاد گرفتند یواش یواش سراغ الگوهای سخت‌تر بروید و یک بازی هدفدار را برای کودکان به وجود بیاورید.

9 – یک سرگرمی و بازی جدید جذاب برای تشخیص رنگ در کودکان کم سن و سال “شکارچی رنگ”

 برا انجام این بازی جذاب در خانه، چهار کاغذ رنگی را کنار همدیگر قرار دهید. یک دسته لگوی چند رنگ از میان اسباب بازی‌های کودکان انتخاب کنید و از آن‌ها بخواهید هر لگو را روی کاغذ همرنگ خودش قرار دهند.حتی برای انجام این بازی در منزل می‌توانید از اشیا اتاق خود کودک استفاده کنید. هر چه سرعت عمل و دقت کودکان بیشتر باشد در این بازی امتیاز بیشتری را به دست می آورند.
می‌توانید برای کودکانی که سن بیشتری دارند چالش دشوارتری را در نظر بگیرید . برای مثال از آن ها بخواهید لوگوهای سبز رنگ را روی کاغذ قرمز رنگ قرار دهند.

10 – سرگرمی و بازی جدید مورد علاقه کودکان پرجنب و جوش “گاری بازی”

این بازی برای کودکان پر جنب‌و جوش که به این راحتی‌ها انرژیشان تخلیه نمی شود و خسته نمی‌شوند گزینه مناسبی می باشد. در عین حال می‌توانید با یک تیرچند هدف  را با هم بزنید!اتاق به هم ریخته کودکان مکان مناسبی برای این بازی در خانه است. در حالی  که پاهای کودک را گرفته‌اید از او بخواهید روی دست‌هایش شروع به حرکت کند و یک وسیله را بردارد و سر جای خودش بگذارد.
به شما قول می‌دهیم پس از گذشت کمتر از یک ساعت بخش قابل توجهی از انرژی کودکتان تخلیه می‌شود. گاری بازی از بازی‌های جذاب در منزل برای کودکان و حتی نوجوانان می باشد.

11 – کم‌دردسرترین بازی در منزل برای کودکان بالای ۸ سال “بازی‌های رومیزی”

بازی‌های رومیزی یکی از گزینه‌های عالی و مناسب برای بازی کودکان در منزل به شمار می‌آیند. بازی‌های رومیزی زیادی برای سنین گوناگون در بازار وجود دارد که می‌توانید از روی دستور‌العمل و رده‌‌سنی که پشت جلد آن‌ها وجود دارد یک یا چند عدد را برای کودکانتان انتخاب کنید، ولی معمولا این بازی‌ها برای رده‌سنی ۸ سال به بالا جذابیت بیشتری دارند. در حقیقت بازی‌های رومیزی بهترین گزینه برای کودکان ۸ ساله و بزرگ‌ تر به حساب می‌ آیند.

12 – مسابقه “موشک‌های کاغذی” در منزل یک سرگرمی و بازی های جدید

 مسابقه موشک‌های کاغذی یکی از آن بازی ها و سرگرمی‌هایی می باشد که که زمان و مکان نمی‌شناسد و از نسلی به نسل دیگر به ارث می‌رسد. جالب است بدانید که هر کودکی با تکنیک خودش یک موشک می‌تواند بسازد. اجازه بدهید هر کودک موشک خود را بسازد بعد طرح‌های گوناگون را امتحان کنید و ببینید کدام یک بهتر پرواز می‌کند. نتیجه ها می‌توانند خارق العاده باشند. برای آموزش بهتر این کار می‌توانید مدل‌های گوناگون را در اینترنت جستجو کنید.

سرگرمی و بازی های جدید

سخن آخر : سرگرمی ها و بازی‌ها را برای کودکان هدفمند کنید!

بازی کردن فایده های زیادی برای کودکان دارند و تنها برای گذراندن وقت نیستند. هر  بازی‌ می‌تواند عملکرد ذهنی کودکان را افزایش دهد و سرعت عمل آن‌ها را بهبود ببخشد. در واقع شما با وقت گذاشتن برای انجام بازی‌ در خانه با یک تیر چند نشان زده‌اید. برای مثال بازی های فیزیکی می‌توانند سلامت جسمی کودکان را تضمین کنند و به تقویت قوای عضلانی آن‌ها بینجامند.
بازی‌های فکری می‌توانند ظرفیت مغز کودکان را توسعه دهند و در حقیقت هر نوع بازی می‌تواند فایده های خاصی برای کودکان داشته باشد و اگر شما نیز در این سرگرمی ها و بازی‌ها کودکان را همراهی کنید می‌توانید این فواید را چند برابر کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *