اسباب بازی پسرانه, اسباب بازی دخترانه, تمامی اخبار

انواع اسباب بازی چوبی

انواع اسباب بازی چوبی

انواع اسباب بازی چوبی از 3000 سال قبل تا امروز وجود داشته است.قطعه هایی از اسب های چوبی چرخ دار در روم کشف شده است که ممربوط به 950 سال قبل از میلاد مسیح می باشد.باید ذکر کنیم که در عهد کهن بیشتر از این که روی بازی و سرگرمی کودکان تمرکز و دقت شود به مراقبت و حفاظت از نسل خود تمرکز داشته اند.به همین علت بیشتر دست سازه هایی که امروزه به عنوان اسباب بازی های چوبی می بینیم و می شناسیم برای آموزش مهارت های متنوع به کودکان ساخته می شدند و مورد استفاده قرار می گرفتند.

به عنوان مثال برای یاد دادن شکار کردن نیزه های کوچکی از جنس چوب درست می کردند تا شکار کردن را هنگام بازی کردن یاد بگیرند.خیلی از این ابزار های آموزشی از جنس چوب بودند.باستان شناسان توانستند اثری از بعضی وسایل دست ساز چوبی را در کنکاش خود در مصر و یونان به دست آورند  که قدمت آن ها به 500سال قبل از میاد مسیح برمی گردد.برخی معتقدند این ابزارها برای بازی کودکان مورد استفاده قرار می گرفته است به گونه ای که صنعت اسباب بازی امروزه بسیاری از طرح ها و ایده هایش را مدیون ساخته های مردم باستان است.

در گذشته فروشنده ها برای بازاریابی این اسباب بازی های چوبی به سر تا سر اروپا سفر می کردند. در طول قرن بعد ، تولید کنندگان و سازندگان انواع اسباب بازی چوبی از خلاقیت بیشتری برای تولید استفاده کردند. عروسک ها و خانه های مینیاتوری قطار های چوبی به همراه ریل های چوبی در آن زمان از پرفروش ترین اسباب بازی های چوبی بوده اند.

انواع اسباب بازی چوبی

با وجود این موضوع که اسباب بازی های پلاستیکی موجب کاهش محبوبیت انواع اسباب بازی چوبی شد اما هنوز این گروه از اسباب بازی ها ویژگی های فوق العاده ارزشمندی دارند که موجب شده تا مخاطبان خاص پسند و لاکچری خود را حفظ کنند.یکی از چندین دلایلی که موجب می شود تا مردم به اسباب بازی های چوبی گرایش داشته باشند این است که مردم دوست دارند با طبیعت ارتباط داشته باشند و موقع در دست گرفتن این نوع اسباب بازی ها حس خوبی پیدا می کنند.این امر موجب شده است تا اسباب بازی های چوبی جایگاه خود در میان مردم را حفظ کنند و تنوع زیادی داشته باشند.

امروزه بعضی از تولیدی ها و کمپانی های اسباب ها برای این که سطح کیفیت محصولات خود و ایمن سازی آن ها را برای کودکان در برابر مواد مضر بالا ببرند شروع به تولید اسباب بازی هایی با متریال چوب کرده اند.استفاده از چوب در اسباب بازی ها علاوه بر اینکه موجب کمک به حفظ زیست می کند می تواند در سلامت کودکان نیز نقش بسزایی ایفا کند.

مزایای استفاده از انواع اسباب بازی چوبی ؛

سازه های چوبی در عصر امروزه که بیشتر سازه ها از بتن و آهن می باشند که بسیار سخت و سردند موجب می شود تا انسان با طبیعت رابطه اش را حفظ کند.چوب به تنهایی یک جاندار به حساب می آید و انسان توانایی برقرار ارتباط بهتری با چوب را دارد. استفاده از چوب از لحاظ روانی نیز برای کودکان خوشایند تر و مطلوب تر می باشد.

اجرای آسان اشکال در اسباب بازی چوبی و سبک بودن آن موجب شده تا کودکان در استفاده از آن به مشکلی برنخورند.به علاوه چوب از آلودگی صوتی کمتری برخوردار می باشد و در طول روز از خود اکسیژن تولید می کند که به بهتر شدن هوای اطراف کودک کمک می کند.

اسباب بازی چوبی وقتی صیغل بخورد می تواند به مقدار زیادی آسیب هایی که ممکن است به کودک وارد شود را کم کند.

 نکته طلایی دیگری که درباره اسباب بازی چوبی وجود دارد این است که این اسباب بازی به راحتی نمی شکند و همین امر موجب می شود تا برای کودکان گزینه مناسبی باشد.

انواع اسباب بازی چوبی

چوب رسانای گرما نیست و در مقابل گرما به سرعت ذوب نمی شوند این ویژگی موجب شده است تا از این متریال برای تولید قاشق استفاده کنند.علاوه بر آن چوب موقع گرم شدن از خود ماده مضر تولید نمی کند و می تواند در هنگام خارش لثه کودک تسکین دهنده نیز باشد.

چوب انعطاف پذیری زیادی که دارد در برش خوردن به هرشکلی می تواند در بیاید.ه همین علت می توان از چوب در تولید انواع اسباب بازی چوبی با کاربرد های مختلف استفاده کرد.

چوب ماندگاری بالایی دارد اگر از اسباب بازی چوبی به خوبی نگه داری کنید می توانید آن ها را سالیان سال مثل روز اول داشته باشید.چوب در مقابل آسیب های فیزیکی و شیمیایی مقاومت بسیار بالایی دارد و این امر موجب شده است تا ماندگاری زیادی داشته باشد.سمباده زدن یکی از راه هایی است که می توان از طریق آن آسیب های سطحی را از بین برد.

دانشمندان متوجه شده اند که چوب به تنهایی خاصیت جرم کشی دارد یعنی می تواند تا حدی جلوی رشد باکتری و میکروب ها را بر روی خود کنترل کند.میزان رشد باکتری و میکروب بر روی اسباب بازی های پلاستیکی بیشتر از اسباب بازی های چوبی بوده است.

چوب به علت تجزیه پذیر بودنش خیلی بیشتر از اسباب بازی های پلاستیکی به نفع طبیعت و محیط زیست می باشد.

انواع اسباب بازی چوبی

آیا برای شما نیز سوال شده است که اولین اسباب بازی چوبی چی بوده است؟ باید به شما پاسخ دهیم که اولین اسباب بازی چوبی جغجغه چوبی بوده است.عروسک های چوبی در فرهنگ های گوناگون از فراوانی بسیاری برخوردار بوده اند.تا زمان قرون وسطا تنها قشر ثروتمند جامعه توانایی تهیه و استفاده از عروسک را داشتند.ولی در قرن 18 تولید این گروه از وسیله ها به عنوان یک شل تازه رونق پیدا کرد.منطقه های جنگلی آلمان به علت این که از الوار و چوب ارزان قیمت برخوردار بودند مورد توجه قرار گرفتند.

پازل های چوبی منبت کاری شده برای اولین بار در سال 1760 تولید شدند و آن ها با طرح های متنوعی که داشتند توانستند به سرعت مجبوبیت چشم گیری بین کودکان پیدا کنند و تا امروز این محبوبیت را از دست نداده اند و در آینده نیز از دست نخواهند داد.فرفره های چرخنده ، اسب های گهواره ای ، سورتمه ، حیوانات کوچک چوبی و جغجغه ها از انواع اسباب بازی های چوبی قدیمی و سنتی محسوب می شوند.ولی پرفروش ترین نوع اسباب بازی های چوبی سنتی قطار ، اتومبیل های چوبی ، خانه های چوبی می باشد.

گروه های اسباب بازی های چوبی مختلف دیگری که وجود دارد :

. اسباب بازی های چوبی چرخ دار : هواپیما ، قطار ، موتور و ماشین و انواع اسباب بازی های هل دادنی و کشیدنی و واکر ها

. پازل ها : پازل های سایز بزرگ از 4 تکه تا 1000 تکه ، پازل های مکعبی سه وجهی ، پازل های جاگذاری اشکال هندسی و پازل های حیوانات سه بعدی

. اسباب بازی های چوبی کودکان نوپا : این اسباب بازی های رنگ و لعاب های زیبایی دارند و معمولا روی تقویت مهارت دست ورزی و مهارت حل مسئله و لامسه کار می کند.انواع جغجه ، بلز و برخی چیدنی ها که خود انواع زیادی دارند در این گروه قرار می گیرند.این اسباب بازی ها دارای لبه های گرد و قطعات بزرگ هستند تا امنیت و سلامت بچه ها حفظ شود.

. حیوانات چوبی : انواع حیوانات اهلی و وحشی که بیشتر دست ساز هستند و معمولا با اسباب بازی های دیگر مورد استفاده قرار می گیرند.

. بازی های فکری : بعضی از بازی های فکری گروهی و تک نفره را می توانید از جنس چوب تهیه کنید که کیفیت هایی در حد قابل قبول تا عالی را دارند بازی هایی مانند برج هیجان ، دالون ، شطرنج ، آلکاتراز

مراقبت از اسباب بازی های چوبی ؛

این اسباب بازی ها را می توان شست.برای شسن آن ها تنها کافی است سینگ ظرفشویی را با آب گرم پر کنید و مقدار کمی مایع ظرفشویی در آب اضافه کنید و اسباب بازی ها را با آب گرم بشویید بعد از شست و شو با یک حوله آن ها را خشک کنید و در جایی قراردهید که کاملا خشک شود. با مالیدن کمی روغن به اسباب بازی چوبی می توانید جلا و زیبایی چوب را حفظ کنید.باید توجه داشته باشید که اسباب بازی که کودکان به دهان می برند را بهتر است روغن نزنید.

انواع اسباب بازی چوبی

8 برند بزرگ انواع اسباب بازی چوبی در جهان

  • 1 . Candylab آمریکا : از سال 2013 شروع به فعالیت کرده است و فعالیت خود را با ساخت اسباب بازی ماشین ها و کامیون های چوبی شروع کرده است.
  • 2 . Djeco فرانسه : این شرکت به علت کیفیت بالا و خلاقیت در تولید اسباب بازی چوبی مشهور می باشد.این شرکت فعالیت خود را از سال 1954 شروع کرده است و تلاش می کند تا خلاقیتش را در راستای رشد و تکامل کودکان صرف کند.
  • 3 . Grapat Joguines اسپانیا : اسباب بازی های چوبی با سبک مونته سوری می سازد و از سال 2006 فعالیتش را شروع کرده است و اسباب بازی های چوبی با کیفیت و با دوام تولید می کند.
  • 4. Moulin roty فرانسه : در سال 1972 تاسیس شده است که کیفیت و خلاقیت فوق العاده چشمگیری در تولید اسباب بازی چوبی دارد.
  • 5 . Le Toy Van انگلیس : در سال 1995 تاسیس شده است و به تولید اسباب بازی های خلاقانه و با کیفیت مشهور می باشد این شرکت برای هر گروه سنی اسباب بازی چوبی ارائه می کند.
  • 6 . Loobani Toys اسپانیا : از سال 2006 فعالیتش را آغاز کرده است و اسباب بازی هایی با طیف ساختمان یا ماشین طراحی و تولید می کند.
  • 7 . Small Foot آلمان : هدف این شرکت بیشتر این است که اسباب بازی های چوبی برای تحریک رویا پردازی و زبان آموزی کودک تولید کند.
  • 8 . Vilac Toys فرانسه : از سال 1911 کارش را شروع کرده و یکی از قدیمی ترین برند ها می باشد و در شهر موریناس فرانسه توسط امیل ولمین تاسیس شد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *