تمامی اخبار, اسباب بازی پسرانه, اسباب بازی دخترانه, عروسک

اسباب بازی یک تا دوسال

اسباب بازی یک تا دوسال

کودک تا سن دو سالگی کم کم راه رفتن را بدون زمین خوردن و تلو تلو خوردن یاد می گیرد.به این سن در کودکان نوپایی گفته می شود .کودکان در دوران نوپایی بسیار کنجکاو و بازیگوش هستند و کم کم دارند با شخصیت مستقل خود آشنا می شوند؛در این دوران دوست دارند با دنیای اطرافشان ارتباط برقرار کنند.

آن ها دوست دارند آب بازی کنند به همه جا سرک بکشند و جست و جو کنند، اشیا و اسباب بازی هایشان را روی هم دیگر بچینند.بهتر است در این دوران اسباب بازی یک تا دوسال را در اختیار کودک قرار بدهید که پاسخگوی نیاز او به کشف دنیای اطرافش باشد.

کودکان در سن با اسباب بازی یک تا دوسال توانایی دارند تا کار های زیر را انجام دهند :

. روی پنجه پا وایسند.

. بدون کمک از مبل بالا و پایین بروند.

. با توپ بازی کنند.

. وسایل را پرتاب کنند.

. هنگام راه رفتن یک یا چند وسیله را با خود حمل کنند.

.با کمک والدین از پله ها بالا و پایین بروند.

انواع اسباب بازی یک تا دوسال :

.لاک پشت اشکال : برای کودکان نوپا این اسباب بازی یک تا دو سال بسیار سرگرم کننده و هیجان انگیز است.این اسباب بازی در رنگبندی و شکل های مختلف نیز وجود دارد.لاک پشت اشکال یک اسباب بازی آموزشی برای رده سنی نوپایی است و سایز آن بزرگ است و از مواد مرغوب و با کیفیت ساخته شده است.

هدف بازی با این اسباب بازی یادگرفتن رنگ ها و شکل ها توسط کودک می باشد و همچنین این بازی موجب می شود تا دست ها و چشم های کودک هماهنگ بشوند.قطعات این اسباب بازی از پلاستیک های مرغوب و با کیفیت ساخته شده اند و لبه تیز برای بازی کودک ندارند.

اسباب بازی یک تا دوسال

. مونته سوری : ماریا مونته سوری یک جامعه شناس سازنده این اسباب بازی بوده است.مونته سوری  برروی آزادی ، احترام به رشد طبیعی روانی ،فیزیکی و اجتماعی کودک دارد.این اسباب بازی موجب تقویت خلاقیت ، آموزش رنگ ها ، تقویت مهارت های ظریف و هماهنگی بین دستان و چشم ها و تقویت مهارت حل مسئله می شود.

. دالی توپه : این اسباب بازی 4 توپ و دو سرسره و یک چکش دارد.و مناسب کودکان بالای یک سال می باشد.کودک با کمک چکش بر روی توپ می کوبد (موجب تقویت عضلات دست می شود) و حرکت توپ روی سرسره ها را دنبال می کند.

. نی نی پیچ و خم : یکی از بازی های محبوب کودکان نوپا می باشد و برای آموزش رنگ ها ، اعداد ، تقویت هماهنگی بین چشم ها و دست و تقویت هوش فضایی وسیله مفید و کاربردی است.این بازی شامل دو عدد میله با جنس فلزی است که مسیر پر پیچ و خم و رنگ های هیجان انگیز دارند که تعدادی مهره رنگی داخل هر مسیر قرار دارد.

کودک باید مهره ها به صورت تکی یا گروهی از مسیر عبور بدهند و به طرف مقابل مسیر برسانند.این اسباب بازی موجب افزایش اعتماد به نفس در کودک و افزایش مهارت دست نیز می شود.این اسباب بازی با رنگ هایی برپایه آب و غیر سمی  ساخته شده و تکه های آن به علت صیغل هیچ گونه لبه تیزی ندارند و برای کودکان ایمن هستند.

. سگ پا کوتاه چوبی : این اسبازی مناسب گروه سنی نوپا می باشد و رنگی که برای آن استفاده شده است گیاهی و وارداتی دارای استاندارد جهانی می باشد.جنس چوب آن از چوب رابروود وارداتی می باشد.

برای شستن این اسباب بازی  یک پارچه خیس با کمی مواد شوینده  ملایم می توان استفاده کرد بعد با یک پارچه خیس تمیز آن را تمیز کنید و سریع آن را خشک کنید.نکته ای که باید در نظر داشته باشید ؛ از تماس طولانی مدت این اسباب بازی با آب و یا مایعات و یا غوطه ور شدن آن در آب جلوگیری کنید.

اسباب بازی یک تا دوسال

.  قطار چوبی : یکی از محبوب ترین وسایل نقلیه برای کودکان قطار است.قطار چوبی از چوب های راش ، چوب افرا ، چوب ون یا زبان گنجشک یا چوب گردو درست می شود.

. اتوبوس اسباب بازی : اتوبوس اسباب بازی در دسته ماشین های اسباب بازی قرار می گیرد که برای پسر بچه ها بسیار جذاب و سرگرم کننده می باشد.

. برج دندانی : یک اسباب که که در کنار جذاب بودن یک وسیله خوب آموزشی نیز می باشد.این برج با رنگ های متنوع و شاد برای خردسالان رنگ آمیزی شده است.این اسباب بازی از هشت عدد دندان گیر پلاستیکی با کیفیت مرغوب ساخته شده و آن ها بدون نیاز به فشار و به آسانی به یکدیگر متصل می شوند.این برج علاوه بر بازی و سرگرم کردن کودک باعث  رفع نیاز کودک نوپا به گاز گرفتن  نیز می شود.این اسباب بازی باعث تقویت مهارت های ظریف و هماهنگی بین چشم ها و دست های کودک می شود.قابلیت های این اسباب بازی ؛
اسباب بازی یک تا دوسال به شرح زیر است

  • اسباب بازی یک تا دوسال 8 قطعه پلاستیکی کم وزن و سبک
  • اسباب بازی یک تا دوسال دارای رنگ بندی شاد و سرگرم کننده برای کودکان نوپا
  • اسباب بازی یک تا دوسال مناسب برای گاز گرفتن کودک
  • اسباب بازی یک تا دوسال دارای قطعات با سایز های مختلف
  • اسباب بازی یک تا دوسال موجب بهبود درد لثه کودک
  • اسباب بازی یک تا دوسال می توان با آن برج یا زنجیره درست کرد
  • -اسباب بازی یک تا دوسالمی توان با کمک این اسباب بازی چیدمان را به کودک آموزش داد
اسباب بازی یک تا دوسال
  • اسباب بازی یک تا دوسال لگو  : لگو یکی از پرسابقه ترین اسباب بازی ها برای کودکان است و نه تنها در سنین نوپایی بلکه در سنین مختلف نیز مورد استفاده قرار میگیرد.کودکان با چیدن قطعات روی یکدیگر مسیری منطقی را طی می کنند و اشکال گوناگونی را به وجود می آورند.یعنی کودکان با کمک این اسباب بازی با مفاهیمی مانند ارتفاع ، حجم و سطح آشنا می شوند و ذهن خود را به کار  می گیرند و یا با الگویی که دارند یا خلاقیت و تخیل ذهنی که دارند شکلی را می سازند.این بازی موجب تقویت هوش فضایی و دیداری و دقت و تمرکز ، حل مسئله ، خلاقیت و قوه تخیل می شود.
  • اسباب بازی یک تا دوسال پازل چهار تکه : این اسباب بازی چوبی محصول شرکت بیس می باشد.پازل ها از اسباب بازی های خیلی مهم در آموزش و رشد کودکان به حساب می روند.پازل ها جنس های  گوناگونی مانند تخته ، تخته چندلا فیبر، پلاستیک ، فوم ، ابر با مقوای ضخیم دارند.در فرم ها مختلف هم از نظر سختی و آسانی و تعداد تکه ها در رده های مختلف سنی طراحی و تولید می شوند.این اسباب بازی موجب یادگیری رنگ ها و شکل ها ، تقویت عضلات دست و هماهنگی بین دست ها و چشم ها می شود.
  • اسباب بازی یک تا دوسال حلقه هوش چرخدار : بهترین اسباب بازی برای کودکان نوپا اسباب بازی هایی هستند که بازی های آزاد و بدون پایان را برایشان فراهم می کنندیان اسباب بازی ممکن است بسیار ساده و آسان به نظر برسد  ولی اسباب بازی های چیدمانی فواید بسیاری برای رشد کودک دارند.این اسباب بازی یک پایه مخروطی شکل و یازده حلقه از جنس پلاستیک ، صفحه چرخدار و یک قورباغه پلاستیکی دارد.کودکان برای بازی با این حلقه هوش ساعت ها تلاش و تمرکز می کنند.این بازی موجب تقویت هماهنگی بین دست ها و چشم ها و شناختن رنگ ها و چیدمان از بزرگ به کوچیک و یا بالعکس می شود.
  • اسباب بازی یک تا دوسال هواپیما اسباب بازی : این اسباب بازی برای کودکانی که علاقه زیادی به وسایل نقلیه دارند بهترین انتخاب می باشد جنس این اسباب مرغوب می باشد و از مواد غیر شیمیایی و غیرمضر برای کودکان طراحی و ساخته شده است.
  • اسباب بازی یک تا دوسال پازل فرندی : این پازل شامل 6 قطعه پازل حیواناتی مانند سگ ، لاک پشت ، زرافه ، شیر ، پاندا ، فیل  می باشد.قطعات این پازل بزرگ هستند و ساختاری ساده دارند و برای کودکان بالای 6 ماه مناسب هستند.کودکان بعد از 6 ماهگی می توانند به صورت هدفمند از دستانشان استفاده کنند. این پازل موجب شناخت نام حیوانات و مهارت استفاده از دستان و آموزش اولیه حل مسئله ها می شود.
  • اسباب بازی یک تا دوسال عروسک ها انگشتی : عروسک های انگشتی مجموعه ای از پنج عروسک به شکل های مختلف هستند.بازی با این اسباب بازی موجب تقویت قدرت تخیل کودک و اعتماد به نفس ، هماهنگی بین دست ها و چشم ها ، تمرکز و دقت می شود.عروسک های انگشتی را می توان برای قصه گویی و اجرای نمایش نیز استفاده کرد.برخی از روانشناسان معتقدند اجرای نمایش با عروسک های انگشتی و بازی با آن ها یکی از بهترین روش ها برای کنترل کردن تنش های روانی و تخلیه احساسات منفی کودک می باشد.از این عروسک ها درکلاس های بازی درمانی ، کلاس های رفتار درمانی و مهد کودک و … استفاده می شود.این عروسک ها تاثیر فوق العاده و چشم گیری در ارتباط کودکان با سایرین دارد.کودکان با بازی کردن با این عروسک های انگشتی مهارت های شناختی خودشان را نیز تقویت می کنند.
  • اسباب بازی یک تا دوسالدسته کلید رنگارنگ : این اسباب بازی شامل پنج عدد کلید با رنگ های شاد و یه حلقه نگهدارنده می باشد.جنس این اسباب بازی از پلاستیک با کیفیت و ضد حساسیت می باشد.از این اسباب بازی برای افزایش حس شنوایی و بینایی می توان استفاده کرد.باید توجه داشت که دسته کلید رنگارنگ از پلاستیک سفت تهیه شده و برای دندانی کودک مناسب نمی باشد.
  • اسباب بازی یک تا دوسال کرم ابریشم بازیگوش : این اسباب بازی موجب تقویت هوش  و رشد ذهنی کودکان در سنین پایین می شود.کرم ابریشم بازیگوش چشم های درشت مشکی و لبخند بامزه ای دارد.هر قطعه از بدن کرم ابریشم دارای یک رنگ شاد می باشد.قطعات این اسباب بازی توانایی چرخش دارند و کودک می تواند با ترکیب این چرخش ها انواع شکل ها و حرکات را به وجود بیاورد.
  • اسباب بازی یک تا دوسال مکعب های ابری نرمک : این اسباب بازی مناسب نوزادان و نوپایان است و به ارتقا حواس بینایی و لامسه کودکان کمک می کند.پرتاب کردن ، چیدن ، فشردن و تماشا کردن این مکعب ها کودک را سرگرم می کند.مکعب هایی با شکل های گوناگون موجب درک و شناخت بهتر و تقویت قوه تشخیص می شوند.این مکعب ها موجب تقویت مهارت های جنبشی – حرکتی و هوش فضایی در کودکان می شود.
  • اسباب بازی یک تا دوسال بازی پله پله : این اسباب بازی دارای 2 طبقه ی پلاستیکی رنگی می باشد که به صورت مارپیچ روی هم قرار گرفته اند و دوعدد توپ صدا دار که پشت سر هم از طبقه بالا به سمت پایین سرازیر می شوند می باشد.تماشاکردن و شنیدن صدای توپ در حال سرازیر شدن برای کودکان نوپا سرشار از لذت و شادی می باشد.این اسباب بازی موجب تقویت حس های شنوایی و بینایی می شود و کودک را تحریک می کند تا توپ ها را بردارد.
اسباب بازی یک تا دوسال

معایب و مزایای اسباب بازی یک تا دوسال

1- یکی از مزایای اسباب بازی های یک تا دو سال این هست که قطعات آن ریز نمی باشد که باعث شود فرزند شما این قطعات ریز رو بخورد

2 – یکی دیگر از مزایا این اسباب بازی ها این هست که تیز و برنده نباشد تا با خیالت راحت کودکان بتونند با آن بازی کنند

3 – اسباب بازی های یک تا دو سال بیشتر برای کودکان در این سن باعث میشود هوش و ذهن کودک تقویت شود بیشتر جنبه تصویر سازی دارد برای کودک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *