تمامی اخبار, اسباب بازی پسرانه, اسباب بازی دخترانه

اسباب بازی لگو

اسباب بازی لگو

اسباب بازی لگو – Lego نام تجاری یک نوع اسباب بازی که توسط کمپانی لگو در شهر بیلاند واقع در دانمارک ساخته می شود.این واژه برگرفته از خوب بازی کردن ( leg godt  ) است.این کلمه معنی دیگری نیز دارد که آن خوب جفت کردن و گردآوری است.

لگو دارای قطعات کوچک و رنگارنگ و هیجان انگیز است که در عموم به آن آجرک های لگویی نیز گفته می شود.جنس آن ها معمولا از پلاستیک با کائوچویی است که قابلیت متصل شدن به یکدیگر را دارند تا بتوانند اجسام گوناگون را بسازند.این اجسام می توانند مدل های ساده داشته باشند مانند ؛

اسباب بازی لگو

خانه ، قطار یا کشتی.لگو ها را می توان بعد از اتصال و بازی کردن به راحتی از یکدیگر جدا کرد.در کنار آن ها آدمک هایی از جنس پلاستیک در کنارشان وجود دارند که باز با لگوها را سرگرم کننده و جالب می کند.

لگو می توانند همراه با تم باشند مانند ؛ جنگ ستارگان ، بتمن ، مارول و نینجاگو.

هرچه لگو ها کوچکتر باشند سازه نهایی ظریف تر و زیبا تر می شود.

کمپانی لگو در هرثانیه ده ها هزار قطعه می سازد و در کریسمس  هر 8 ثانیه یک آدمک لویی بابانوئل را می فروشد.

اسباب بازی لگو

در سال 1963 ، کمپانی لگو تصمیم گرفت تا لگوها از یک پلاستیک مقاوم با کیفیت به نام (ABS) اکریلونیتریل بوتادین استایرن ساخته بشود.مهندسان کمپانی لگو از سال 2008 تصمیم گرفتند تا با کمک برنامه هایی مانند  CAE PLM / CAM / NX CAD مدل ها را طراحی کنند و بسازند.

ساخت و تولید لگو در چند کشور مختلف دنیا  صورت می گیرد.مدل سازی آن در بیلاند دانمارک انجام می شود. مجارستان ،  مونتری ،  مکزیک و چین لگو تولید و بسته بندی می شود.

شعار یک یاز کمپین های شرکت لگو آینده را بساز بود که به این موضوع اشاره داشت که کودکان هنگام بازی کردن با این آجرک ها و مینی فیگور ها برای حضور در جامعه و ساختن آینده و داشتن شغل آمادگی پیدا می کنند و این شعار برای بسیاری از مردم جهان کاملا منطقی بود.

لگو باعث می شود تا کودک پا به دنیای تخیلات بگذارد و هرچیزی که میخواهد درست کند و از آن لذت ببرد.کودکان در بازی با لگو هیچ محدودیتی برای ساخت آنچه که در ذهنشان است ندارند و این یک نقطه عطف و قوت برای لگو حساب می آید که آن را از سایر اسباب بازی ها متمایز می کند.

اسباب بازی لگو

بازی با اسباب بازی لگو چه فایده هایی می تواند داشته باشد ؟

. تقویت مهارت های حرکتی

. تقویت مهارت های اجتماعی

. افزایش خلاقیت

. کسب آگاهی و دانش

. تقویت مهارت های ریاضی

. افزایش اراده

. تقویت اعتماد به نفس

. افزایش توانایی حل مسئله ها

اسباب بازی لگو

آیا برای بازی با لگو ها رده سنی خاصی وجود دارد ؟

لگو ها اینقدر جذاب و یجان انگیز هستند که محدود به هیچ رده سنی نمی باشندو و همه گروه های سنی می توانند از آن لذت ببرند .البته برای هر سن لگو به خصوصی در نظر گرفته شده است برای مثال برای کودکان کوچکتر لگوهایی مناسب هستند که تعداد کمتری دارند و اندازه آن ها بزرگ تر و مضمون آن ها ساده یا کلاسیک است.

کمپانی لگو از رنگ های شاد و هیجان انگیز برای آجرها استفاده می کند و این امر موجب می شود تا به کودک برای یادگیری و آشنایی با رنگ ها کمک زیادی شود.

هرچقدر که سن کودک بالا می رود می توان پیچیدگی بازی را افزایش داد برای مثال برای کودکان 3 تا پنچ سال می توان لگوهایی برای کودک تهیه کرد که کوچکتر هستند و تعداد قطعات بیشتر دارند.

برای کودکان بالای پنج سال می توان انواع تم های لگوها را تهیه کرد و در سنین بالای ده سال می توان لگوهایی برایشان تهیه کرد که با آن ها بتوانند سازه های پیشرفته بسازند که ویژگی نورپردازی نیز داشته باشند.

انواع اسباب بازی لگو ها

امروزه در جهان بسیاری از کارخانه ها وجود دارند که لگو می سازند و بر همین اساس می توان لگو ها را به دو دسته فیک و اورجینال تقسیم بندی کرد.

لگوهایی که چین می سازد بسیار شبیه لگو های اصل می باشند ولی از نظر کیفیت نمی توانند با لگو اصل دانمارکی رقابت کنند.

از سال 1950 به بعد کمپانی لگو هزاران تم (ست) با موضوع های مختلف مانند فضا ، ربات ، قطار و … تولید کرده است.

از نظر تم نیز می توان لگو ها را به دسته های زیر تقسیم کرد :

. اسباب بازی لگو دیزنی

. اسباب بازی لگو معماری

. اسباب بازی لگو کارشناس خالق

. اسباب بازی لگو ژوراسیک جهانی

. اسباب بازی لگو هری پاتر

. اسباب بازی لگو کلاسیک

. اسباب بازی لگو دزدان دریایی کارائیب

. اسباب بازی لگو زندگی شهری

. اسباب بازی لگو مارول

. اسباب بازی لگو بتمن

اسباب بازی لوگو قهرمانان

. اسباب بازی لگو جنگ ستارگان

. اسباب بازی لگو ایندیانا جونز

. اسباب بازی لگو واکینگ ها

. اسباب بازی لگو اکتشاف در زیر دریا

. اسباب بازی لگو غرب وحشی

اسباب بازی لگو اسبابی است که در بین تمامی رده های سنی وجود دارد ولی پرفروش ترین کشور در زمینه لگو آلمان است و بعد از آن آمریکا فروش لگو را در دست دارد.

تا سال 2015 فراری قدرتمندترین شرکت جهان بود تا اینکه کمپانی لگو از این شرکت پیشی کرد و مقام اول را به دست آورد.

اسباب بازی لگو

لگو کلاسیک چیست ؟

این اسباب بازی در کنار سرگرمی موجب یادگیری و سرگرمی نیز می شود.این لگو در دسته اسباب بازی های قرار می گیرد که موجب سرگرمی می شود ولی این تنها قابلیت آن نیست. این اسباب بازی هیچ رده سنی خاصی ندارد. شاید برایتان جالب باشد که بدانید این اسباب بازی موجب تقویت مهارت های حرمتی و ریاضی و تقویت اعتماد به نفس و ارتقا خلاقیت می شود.

داخل بسته لگو کلاسیک چیست ؟

در داخل بسته لگو خانه سازی یا لگو کلاسیک تعداد زیادی از قطعات رنگارنگ وجود دارد.ست لگو کلاسیک دارای قطعات متنوعی مانند در ، پنجره ، چرخ و چشم می باشد. یعنی شما هر چیزی برای ساخت خانه ، ماشین ، حیوان ، ربات و … نیاز خواهید داشت را در دست دارید.

یک ست لگو کلاسیک معمولا از 76 قطعه یا بیشتر تشکیل شده است.با ترکیب قطعه ها و تخیلات می توان هر مدلی را ساخت و یا اگر چیزی به ذهنتان نرسید می توانید از طریق مدل های داخل دفترچه راهنما چیزی بسازید.

لگو خانه سازی چیست ؟

لگو کلاسیک و لگو خانه سازی از معروفترین و محبوبترین لگوها در جهان هستند که همه گروه های سنی از کودک تا سالمند را می توانند سرگرم کنند.و همه می توانند با کمک این لگو ها هر آنچه که در ذهنشان دارند در دنیای واقعی نیز بسازند.

قیمت لگو چقدر است ؟

برای خرید لگو اصل با توجه به محدودیت ها و سیاست ها برای واردات و قیمت بالای دلار نسبت تومان باید هزینه زیادی پرداخت کنید.

برای تهیه لگو نیازی نیست که حتما زیر بار هزینه سنگین بروید. امروزه برند های ایرانی معتبری وجود دارند که نظر کیفیت قابل قبول می باشند و نیاز شما را برای یک بازی فوق العاده و هیجان انگیز برطرف می کنند.به علاوه خرید لگو های ایرانی حمایت از کالای ایرانی به حساب می آوید ولی لگو های چینی به وفور در بازار پیدا می شوند که نسبتا قیمت مناسبی دارند.

علت محبوبیت لگو ها چیست ؟

. لگو یکی از بزرگترین کمپانی های اسباب بازی در دنیا است و رتبه 86 را بین 100 برند برتر و با ارزش جهان را دارد.

. لگو اولین اسباب بازی آلمان است و آن ها قبل از لگو اسباب بازی دیگری نداشتند.

. قطعات آن با جزئیات و دقت زیادی ساخته می شود.

. دانشمندان با مطالعه و تحقیق متوجه شدند که مردم جهان پنج میلیارد ساعت را در سال صرف بازی با اسباب بازی لگو می کنند.

. کمپانی لگو در هر ثانیه ده ها هزار قطعه می سازد.

لگو ها چرا مقاومت دارند ؟

جنس لگو ها از یک نوع پلاستیک خاص و غیر سمی ( اکریلونیتریل بوتادین استایرن ABS  ) ساخته می شود. به همین علت لگو ها در برابر باد  ، باران ، حرارت ، گرما و ضربه بسیار مقاوم هستند.رنگ  لگو ها به آسانی پاک نمی شود.اسباب بازی لگو طول عمر بسیار بالایی نسبت به سایر اسباب بازی ها دارد.

نوع برند یا کشور سازنده لگو اسباب بازی فرقی نمی کند مهم این است که آن را تهیه کنید تا برای کودکان شادی و سرگرمی را به ارمغان بیاورید.بازی با لگو فواید بسیاری دارد ولی از مهم ترین آن ها این است که آن ها را ساعت ها سرگرم نگه می دارد و به هیچ عنوان موجب خستگی  کسلی آن ها نمی شود.

یک نکته بسیار مهمی که باید به آن نیز اشاره کنیم این است که چون رده سنی به خصوصی ندارد موجب می شود تا شما نیز همراه کودکتان با آن بازی کنید و سرگرم شوید ، مطمئن باشید بیشتر از زل زدن به تلویزیون و چک کردن گوش به شما خوش می گذرد.

معنی کلمه لگو چیست؟     

در زبان لاتین و ایتالیایی لگو به معنی درکنار هم قرار دهیم است البته باید گفت در زبان ایتالیایی کمی مفهوم آن متفاوت تر است زیرا که ایتالیایی ها از کلمه لگو برای به هم متصل می کنم استفاده می کنند.

لگو از چه قطعاتی تشکیل شده است ؟

وقتی نام لگو را می شنویم همه آجر های رنگارنگ و بامزه کوچکی در ذهنمان نقش می بندد.لگو ها فقط آجرک ها نیستند بله آدمک و اشکال متفاوت نیز دارند که به این آدمک های کوچک مینی فیگور نیز گفته می شود.این مینی فیگورها شخصیت های گوناگونی دارند و همین امر موجب شده تا برای کودکان بسیار هیجان انگیز و سرگرم کننده باشند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *