تمامی اخبار, اسباب بازی پسرانه, اسباب بازی دخترانه, عروسک

اسباب بازی دو تا پنج سال

اسباب بازی دو تا پنج سال

کودکان در سنین های مختلف ویژگی های رفتاری مختلفی دارند.سرگرمی و بازی های آن ها نیز نسبت به همین رفتار ها  در سنین مختلف مختلف می باشد. اسباب بازی دو تا پنج سال برای کودکان دنیای جالب و جدیدی است.او در این سن معمولا به مهدکودک می رود و برای رفتن به مدرسه  و درس خواندن آمادگی پیدا می کند.کودکان پنج ساله مستقل بودن را یاد می گیرند و کارهایشان را به تنهایی و بدون کمک انجام می دهند.

در این مقاله فروشگاه اینترنتی Ampk toys به برسی اسباب بازی دو تا پنج سال سپرده است:

برای خودشان دوست پیدا می کنند و قوانین و هنجار ها را بهتر درک می کنند.احساسات کودک با اسباب بازی دو تا پنج سال در این سن رشد کرده و شما می توانید از او درباره احساساتش سوال کنید.در این سن کودک خودش را بهتر و کامل تر از قبل می تواند برای شما یا بقیه توصیف کند.

اسباب بازی دو تا پنج سال

کودکان در این سن انرژی و قوه تخیل زیادی دارند.اسباب بازی بهترین راه برای تخلیه انرژی  و احساسات و تبدیل آن ها به فرصتی برای یادگیری می باشد. اسباب بازی دو تا پنج سال سرشار از انرژی و کنجکاوی و خلاقیت می باشند.پس والدین باید اسباب بازی هایی انتخاب کنند که بتواند به نیاز های آن ها پاسخ داده شود.

کودک در این سن با اسباب بازی دو تا پنج سال می تواند آموزش های لازم برای کسب مهارت های اجتماعی را داشته باشد.

کودکان در سنین های مختلف ویژگی های رفتاری مختلفی دارند.سرگرمی و بازی های آن ها نیز نسبت به همین رفتار ها  در سنین مختلف مختلف می باشد. اسباب بازی دو تا پنج سال برای کودکان دنیای جالب و جدیدی است.او در این سن معمولا به مهدکودک می رود و برای رفتن به مدرسه  و درس خواندن آمادگی پیدا می کند.کودکان پنج ساله مستقل بودن را یاد می گیرند و کارهایشان را به تنهایی و بدون کمک انجام می دهند.

اسباب بازی دو تا پنج سال که مناسب هستند :

اسباب بازی دو تا پنج سال تخته پیچ و مهره ای : این اسباب بازی دارای یک تخته چوبی با تعدادی حفره می باشد. کودک باید اشکال هندسی را به کمک پیچی که به آن ها وصل است داخل حفره ها فرو کند.تا شکل های معنادار بسازد.برای وصل کردن پیچ ها می توان از پیچ گوشتی یا دریلربرقی خود اسباب بازی استفاده کرد.

باید توجه داشته باشید که تا قبل از پنج  سالگی بازی با این اسباب بازی می تواند به علت قطعات ریزی که دارد خطرناک باشد. اگر این فرصت را به کودک خود بدهید تا با این اسباب بازی شگفت انگز بازی کند ، خلاقیت کودک را به طرز فوق العاده ای تقویت می کنید و این از مهم ترین ویژگی های این تختهپیچ و مهره ای می باشد.

اسباب بازی دو تا پنج سال دینگو : کودکان پنج ساله به علت اینکه سنشان نزدیک به سن مدرسه است و قرار است به مدرسه یا پیش دبستانی بروند بهتر است مهارت هایی مثل ؛ مفهوم برد و باخت ، رعایت حق نوبت دیگران و پیروی از قوانین و… را یاد بگیرند.اگر این مفاهیم و مهارت ها را یاد نگیرند برای برقراری ارتباط با همسالانش به مشکل می خورند.بازی های رومیزی یکی از بهترین روش ها برای تقویت مهارت های اجتماعی کودکان می باشد.

بازی دینگو سه ویژگی ( گروهی ، سرگرم کننده ، قانون دار ) دارد که می توانید با کمک آن ها می توانید کودک را برای بازی های دسته جمعی در مدرسه و پیش دبستانی آماده کنید.دینگو دارای دارای دودسته کارت و یک عدد رنگ می باشد. این بازی برای کودکان پنج ساله مناسب می باشد. دسته ای از کارت ها روی میز قرار داده می شوند که رو هر کدام از آن ها تعدادی شکل وجود دارد.

دسته دیگر دارای همان شکل ها هستند ولی به صورت تکی .یک ننفر کارتی که شکل تکی را دارد به بقیه نشان می دهد و بقیه بازیکنان در کارت هایی که دارند دنبال آ« شکل می گیرندند و وقتی آن را پیدا می کنند زنگ را فشار می دهند.

اسباب بازی دو تا پنج سال تردست بازیتا : این بازی شامل چند لیوان جمع کن و تعدادی کارت می باشد.کودکان باید سعی کنند لیوان ها را  مطابق با ترتیب رنگ کارت ها روی یکدیگر قرار بدهند.جمع کردن لیوان ها به وسیله چکش مخصوص انجام می شود تا سرعت و هیجان بازی را بیشتر کند.

بازی فکری تردست می تواند برای بازی کل اعضای خانواده نیز سرگرم کننده و هیجان انگیز باشد بنابراین آن را یک سرگرمی خانوادگی بدانید.این اسباب بازی برای کودکان 5 ساله مناسب می باشد و موجب تقویت سرعت عمل و یادگیری بهتر رنگ ها می شود.باید این نکته را اضافه کنیم که کودکان هنگام بازی با این اسباب بازی یاد می گیرند تا نوبت دیگران را رعایت کنند و به دیگران احترام بگذارند .این اسباب بازی مقرون به صرفه  می باشد.

اسباب بازی دو تا پنج سال دوکارتی : این اسباب بازی دارای تعدادی کارت ریاضی و یک تخته پلاستیکی می باشد.برای بازی باید اهرم بازی را یک بار عقب جلو کنید تا دو عدد کارت برای شما ظاهر شود.کودکان باید کارت های ظاهر شده را در بین کارت های اشکال یا حمع خودشان پیدا کنند.این بازی را می توان به دو روش ساده و پیچیده انجام داد.در روش ساده کودک باید از طریق شمارش اشکال کارت عدد را پیدا کند.در روش پیچیده کودک باید بتواند از طریق کارت ها هر عدد جمع کام کارت های اعداد می باشد.

این اسباب بازی خاصیت آموزشی دارد و برای کودکان  پنج ساله مناسب می باشد.این اسباب بازی در مفاهیم شمارش و جمع را به کودکان آموزش می دهد.این بازی می تواند در آموزش ریاضیات مقدماتی به کودکان بسیار مفید باشد.اگر می خواهید کودکتان با درس ریاضی در دوران تحصیل مشکل نداشته باشد بهتر است از همان سن پنج سالگی ریاضی را با او تمرین کنید.

اسباب بازی دو تا پنج سال بلوک ها ساختنی : این اسباب بازی این فرصت را به کودک می دهد تا هرچیزی که می خواهد خلق کند.ساختن یک سازه علاوه بر تقویت مهارت های حرکتی ، تخیل و تصور کودکان را نیز افزایش می دهد. وقتی کودکان یک خانه می سازند داستان های تخیلی زیادی برا آن دارند.

اسباب بازی دو تا پنج سال توپ : کودکان پنج ساله علی الخصوص پسربچه ها عاشق شوت زدن و فعالیت های بدنی زیاد هستند.در نتیجه توپ در عین سادگی که دارد یک اسباب بازی فوق العاده برای کودکان پنج ساله می باشد که قیمت بسیار مناسبی نیز دارد.

توپ بازی برای کودکان هم لذت بخش است و هم به سلامت جسمی آن ها کمک می کند و موجب تحرک آن ها می شود.این اسباب بازی برای کودکانی که دوست دارند یک جا بشینند و با وسایل هوشمند بازی کنند بسیار مفید می باشد و موجب می شود تا آن ها جنب و جوش داشته باشند.بازی با توپ می تواند روش های گوناگونی نیز داشته باشد.کودکان می توانند در محیط های بیرون خانه با توپ بازی های دونفره یا چند نفره انجام بدهند.

اسباب بازی دو تا پنج سال نقاشی روی سرامیک : کودکان در سن پنج سالگی در اوج خلاقیت خودشان هستند.در این کودکان معمولا تعداد زیادی از رنگ ها را می شناسند ؛ بنابراین بهترین موقع برای تقویت استعداد نقاشی می باشد.این اسباب بازی دارای ظروف سرامیکی و گواش و قلمو و پالت رنگ می باشد.کودکان می توانند این ظروف ها را با سلیقه و علایق خودشان طراحی و رنگ آمیزی کنند و از آن ها برای خاله بازی هایشان استفاده کنند.

این نکته را به یاد داشته باشید که این ست ظروف نقاشی یکبار مصرف نیستند و کودکان می توانند بار ها  آن را نقاشی کنند. روش پاک کردن نقاشی های روی ظروف این است که یک دستمال خیس را به آرامی روی ظروف بکشید تا مثل رز اول بشود. این اسباب بازی به کودکان اجازه می دهد تا ذهنشان را به زیبایی تخلیه کنند به همین علت برای کودکان پنج ساله مناسب می باشد.

اسباب بازی دو تا پنج سال پیانو : تا قبل از پنج سالگی هرگونه تماس کودک با آلات موسیقی فقط جنبه آشنایی دارد.ولی از پنج سالگی به بعد می توان نواختن جدی و حرفه ای را برای کود شروع کرد.اسباب بازی پیانو یک اسباب بازی فوق العاده برای کودک پنج ساله است که صدای واقعی نت های موسیقی را دارا می باشد.این اسباب بازی موجب می شود تا کودک حس یک نوازنده واقعی را داشته باشد .این اسباب بازی می تواند به تقویت هوش موسیقیایی کودک کمک کند.

اسباب بازی دو تا پنج سال لوازم خانگی : کودکان علاقه زیادی به لوازم های خانگی دارند و دوست دارند راه های استفاده از آن ها را کشف کنند.این موضوع می تواند برای والدین نگران کننده باشد و بخواهند کودکان را از این وسایل دور کنند.اسباب بازی های لوازم خانگی ساخته شده اند تا به این نگرانی والدین پایان ببخشند.کودکان پنج ساله بسیار کنجکاو هستند و فرق بین خیال و واقعیت را متوجه می شوند.پس قطعا بازی کردن با این اسباب بازی که فقط یک ماکت باشد و ویژگی و قابلیت هایی نداشته باشد نمی تواند آن ها را سرگرم کند.لوازم خانگی های اسباب بازی خوب هستند که بسیار شبیه مونه های واقعی باشند و عملکرد نیز داشته باشند.

اسباب بازی دو تا پنج سال خمیر بازی : این خمیر بازی مجموعه کاملی می باشد و هرآنچه که یک کودک پنج ساله بخواهد دارا می باشد.این بازی موجب خلاقیت بی پایان کودکان می شود و به آن ها اجازه می دهد تا هرچیزی که در ذهنشان دارند در واقعیت نیز خلق کنند. آن ها می توانند با دست مجسمه های دستساز بسازند.

کودکان با کمک این خمیر بازی می توانند مفهموم شکل و اندازه و ترکیب رنگ ها را درک کنند.و با ظرافت در کار نیز آشنا شوند.خمیر های بازی می تواند ست های مختلفی داشته باشند مانند دندانپزشکی ، بستنی فروشی ، رستوران و فست فود.در هر کدام از این ست ها ابزار و لوازم و قالب هایی وجود دارد.

اسباب بازی دو تا پنج سال عروسک های نمایشی : این اسباب بازی موجب می شود تا اعتماد به نفس کودک و ارتباطات اجتماعی و قوه تخیل ، قدرت تکلم تقویت شود. نمایش های عروسکی می تواند موجب داستان نویسی کودک نیز بشود.می تواند موجب شود تا کودک بهتر خودش را توصیف کند در نتیجه در مهارت های اجتماعی کودک بسیار تاثیر دارد.

اسباب بازی دو تا پنج سال پازل ها و جورچین های پیشرفته : این اسباب بازی ها برای این سنین کمی پیچیدگی دارند و می توانند مفاهیم بیشتری در قالب بازی بیان کنند.مثل ؛ مفاهیم ساده ریاضی ، مفاهیم جغرافیایی ، آشنایی با حیوانات و گیاهان و شمارش اعداد و … این بازی روی تقویت دست ورزی و مهارت های حرکتی ، دقت و توجه و حله مسئله تاثیر دارد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *