اسباب بازی پسرانه, اسباب بازی دخترانه, عروسک

شست و شوی عروسک موزیکال

شست و شوی عروسک موزیکال

چرا شست و شوی عروسک های موزیکال مهم است؟ اگر عروسک کثیف باشد چه ضرری برای کودک دارد؟بهترین روش برای شست و شوی عروسک موزیکال چیست؟ محلول قوی برای از بین بردن لکه عروسک چیست؟بهترین روش شست و شوی عروسک های کوچک چیست؟آیا می توان عروسک موزیکال را با ماشین لباسشویی شست؟چندوقت یکبار عروسک موزیکال را بشوییم؟

اسباب‌ بازی و عروسک های موزیکال یکی از محبوب ‌ترین وسایل سرگرمی برای کودکان می باشند. به ‌همین‌ علت آن‌ ها وقت زیادی را با این اسباب بازی ها و عروسک ها می ‌گذرانند ، یعنی این عروسک‌ ها را همه جا همراه خود می ‌برند. کودکان موقع بازی ‌کردن به تمیز نگه ‌داشتن وسایل‌ هایشان اهمیت نمی‌ دهند.

درنتیجه ، وسایل بازی آن‌ ها به مرور زمان کثیف می ‌شوند و باید به صورت دائم بررسی شده و شسته و تمیز شوند. اکثر اسباب بازی و عروسک ها به آسانی و به کمک ماشین لباسشویی شسته و تمیز می ‌شوند. ولی شستن عروسک موزیکال تا حدودی دشوار و مشکل می باشد. در این مقاله از سایت AMPK Toys روش های شست و شوی عروسک باطری ‌خور و موزیکال را بررسی خواهیم کرد تا موقع شست و شوی آن ‌ها با مشکل رو به رو نشوید.

چرا شست و شوی عروسک موزیکال اهمیت دارد؟

کودکان عاشق عروسک‌ و اسباب بازی های موزیکال هستند ؛ ولی اگر موقع بازی ‌کردن به کودکان و بازی کردنشان دقت کنید، متوجه می ‌شوید از عروسک ‌و اسباب بازی ها مراقبت نمی ‌کنند. آن‌ ها را به زمین می ‌اندازند‌ یا غذا روی‌ آن ها می ‌ریزند. کودکان به شست و شوی اسباب‌ بازی ‌ها اهمیت نمی ‌دهند یا این ‌‌که این کار را بلد نیستند و حتی امکان دارد اسباب‌ بازی‌های آلوده و کثیف را به دهانشان ببرند.

شست و شوی عروسک موزیکال

اسباب بازی  و عروسک ها با سطوح گوناگونی برخورد می‌ کنند ، کثیف و آلوده می ‌شوند و میکروب ‌های زیادی روی آن ‌ها باقی می ‌مانند. این اسباب ‌بازی و عروسک ‌ها توسط خانواده ، مهمانان و دوستان کودکان نیز مورد لمس قرار می گیرند که دراین ‌صورت شدت انتقال میکروب‌ ها بیشتر خواهد شد و احتمال انتقال بیماری‌ ها نیز به حداکثر می رسد. اگر اسباب ‌بازی کودکان خود را به صورت منظم بشویید ، از نفوذ باکتری‌ها و میکروب‌ های متفاوت به بدن کودکان جلوگیری می‌ کنید.

در حالت کلی شست و شوی اسباب ‌بازی بسیار حائز اهمیت است ؛ ولی این موضوع درباره عروسک‌ موزیکال و اسباب ‌بازی‌های باطری‌خور اهمیت بسزایی دارد ؛ چون تمیزکردن عروسک پلاستیکی بسیار راحت می باشد و شما می ‌توانید بدون نگرانی آن‌ ها را درون سینک ظرف ‌شویی یا حمام ، به کمک آب و صابون بشویید. برای شست وشوی عروسک موزیکال باید دقت بیشتری داشته باشید ، چون امکان دارد برخورد آب با قطعات الکترونیکی عروسک ، عروسک باطری ‌خور را خراب کند.

 عروسک‌ های کثیف چه ضرری برای کودکان دارند؟

تمیزکردن و شست و شوی عروسک ‌هایی که کودکان زمان زیادی را با آن‌ ها سپری می‌ کنند، بسیار حائز اهمیت است. بعضی از اسباب بازی و عروسک ها علاوه بر میکروب ‌ها ، گرد وغبار محیط را نیز جذب می‌ کنند. گرد وغبار امکان دارد کودکان را گرفتار حساسیت‌ کند ؛ مثلا ، بعضی از نوزادان که با اسباب بازی ارتباط زیادی دارند ، آبریزش بینی دارند یا این‌ که زیاد سرفه می ‌کنند.

به علاوه اگر به تمیز بودن اسباب بازی و عروسک ها اهمیت ندهید ، احتمال بیمار شدن کودکان شما به بیماری پوستی زیاد    می شود حتی ممکن است که حشرات گوناگون از طریق اسباب بازی و عروسک ها به لباس کودکان وارد شده و آن‌ ها را گرفتار مشکل کنند.

از طرفی به‌ دلیل‌ این ‌که کودکان غذای خود را روی عروسک ‌هایشان امکان دارد بریزند ، باید به شست و شوی منظم اسباب بازی و عروسک توجه کنید؛ چون مواد غذایی به‌ مرورزمان فاسد می ‌شوند و سلامتی کودکان را به‌خطر می‌ اندازند.

نکات مهم درمورد شست و شوی عروسک موزیکال که باید بدانید

عروسک‌ هایی که دارای سیستم الکترونیکی یا باطری نیستند ، به‌ آسانی به کمک ماشین لباسشویی شسته می ‌شوند ؛ ولی این روش برای شست و شوی اسباب ‌بازی و عروسک باطری ‌خور مناسب نیست. اگر می ‌خواهید عروسک موزیکال را بشویید، اول باید باطری‌های عروسک را خارج کنید.  و بعد عروسک را با دستمال خیس نم دار تمیز کنید و فرصت دهید با هوای اتاق خشک شود. مواردی که باید موقع شست و شوی عروسک موزیکال به آن‌ ها توجه کنید، عبارتند از:

شست و شوی عروسک موزیکال
  • . در انتخاب صابون یا محلول تمیزکننده ای که استفاده می کنید دقت کنید
  • بهتر است برای تمیزکردن عروسک‌ ها از محصولات به خصوصی استفاده کنید ، چون بعضی از محصولات بهداشتی که از مواد شیمیایی تولید می ‌شوند، برای سلامتی کودکان مضر هستند. به علاوه باید عروسک را به‌ خوبی با آب بشویید تا اثری از مواد شیمیایی که در محصولات شوینده وجود دارند در آن ها باقی نماند.
  • . بهترین روش را برای تمیزکردن عروسک‌ ها را انتخاب کنید
  • استفاده از یک روش برای شست و شوی همه عروسک ‌ها غلط است ، چون عروسک‌ ها از جنس ‌های متفاوتی ساخته می شوند.  بدترین روش برای شست و شوی عروسک ‌های موزیکال این است که آن ‌ها را با آب خیس کنید!
  • درست این است که در اول کار آلودگی ‌های روی عروسک‌ هایی که قطعات الکترونیکی یا باطری دارند را با دست‌ تان حذف کنید. بعد یک دستمال پارچه‌ ای را به یک شوینده مناسب آغشته کنید و در آخر تنها به کمک همان دستمال خیس عروسک‌ ها را تمیز کنید.
  • . دستورالعمل‌ های شست و شوی عروسک موزیکال را با دقت انجام دهید
  • مهم ‌ترین نکته درمورد تمیزکردن اسباب ‌بازی و عروسک موزیکال این است که باید اول باطری‌ های آن را خارج کنید و باید از خیس ‌شدن قطعات الکترونیکی جلوگیری کنید.
  • بعد  از شست و شو ، باید آن را با دستمال پارچه ‌ای خشک کنید و به آن زمان بدهید تا به ‌طور کامل در هوای اتاق خشک شود و بعد باطری ‌ها را داخل آن قرار دهید.
  • بهتر است علاوه‌ بر موارد گفته شده ، دفترچه راهنمای عروسک را نیز با دقت مطالعه کنید تا موقع شست و شو به عروسک آسیبی وارد نشود. اگر عروسک موزیکال کودک‌ دارای دستورالعمل به خصوصی نیست و از روش تمیزکردن آن مطلع نیستید ، از فروشنده اسباب‌ بازی و عروسک موزیکال درخواست کنید تا شما را در این زمینه راهنمایی کند.
  • . عجله ای برای خشک‌ کردن عروسک موزیکال نداشته باشید
  • اسباب بازی ها و عروسک هایی مثل انواع عروسک‌ موزیکال و اسباب‌بازی‌ های پلاستیکی و باطری‌خور را هرگز در خشک‌ کن قرار ندهید ؛ چون امکان دارد به علت گرما ذوب شوند یا قطعات الکترونیکی آن ‌ها آسیب ببینند. به شما توصیه     می کنیم که از سشوار نیز استفاده نکنید ، اما درصورت استفاده باید نهایت دقت و توجه را به‌ کار ببرید ؛ چون بعضی از عروسک ‌ها در برابر حرارت پایین هم آسیب ‌پذیر هستند و حتی امکان دارد بعضی از وسایل پلاستیکی در برخورد با حرارت کم نیز آسیب ببینند و ترک بخورند.
  • . برای از بین ‌بردن لکه های سخت و دشوار یک محلول قوی بسازید

استفاده از محلول‌ های شیمیایی برای شست و شوی عروسک موزیکال ایده خوبی نیست ، چون علاوه ‌بر ضرر داشتن برای سلامتی کودکان ، امکان دارد پوشش پارچه‌ ای یا پلاستیکی اسباب بازی و عروسک ها را خراب کنند.

شست و شوی عروسک موزیکال

_ طرز تهیه محلول خانگی : 1 قاشق غذاخوری سرکه سفید را داخل یک فنجان آب خنک بریزید و آن ‌ها را به‌ خوبی ترکیب کنید. بعد برای پاک‌ کردن لکه ‌های سخت این محلول را به آن‌ ها بمالید و با یک دستمال آن را تمیز کنید. توصیه می ‌کنیم پیش از انجام این کار، اسباب ‌بازی یا عروسک موزیکال را به کمک یک دستمال و آب گرم تمیز کنید تا لکه ‌ها نرم شوند و بعد با محلول سرکه به ‌آسانی از بین بروند.

بهترین روش برای تمیزکردن عروسک ‌های کوچک چیست؟

اگر به بعضی از نقاط اسباب ‌بازی یا عروسک دسترسی ندارید ، آن‌ ها را به کمک محلول سرکه و مسواک تمیز کنید. بعد محلول را با دستمال خشک از روی سطح آن پاک کنید.

باید توجه داشته باشید تا محلول با قطعات الکترونیکی که در عروسک موزیکال وجود دارند، برخورد نکند. اگر این ‌کار را همراه با کودکان انجام می‌ دهید ، به او یادآوری کنید که حتما بعد از تمام‌ شدن شست ‌‌وشو، مسواک استفاده‌شده را در سطل آشغال بیندازد.

آیا شست و شوی عروسک موزیکال در ماشین لباسشویی صحیح است؟

هرگز برای شست و شو عروسک موزیکال از ماشین لباسشویی استفاده نکنید. حتی اگر می‌ توانید همه قطعات الکترونیکی موجود در آن را خارج کنید، عروسک را با ماشین لباسشویی نشویید ؛ چون امکان دارد قطعات مربوط به اتصال بخش‌ های موزیکال عروسک در طول فرآیند شست ‌وشو داخل ماشین لباسشویی آسیب ببیند و خراب شوند.

بهترین زمان برای شست و شوی عروسک‌ها هر چندوقت یکبار می باشد؟

هر زمانی‌ که روی اسباب ‌بازی و عروسک ‌های کودکان لکه ‌های زیادی را مشاهده کردید، باید آن ‌ها را بشویید. حتی اگر ظاهرا تمیز هستند، بهتر است حداقل هر هفته یک ‌بار آن ‌ها را ضدعفونی کنید. اگر کودک برای مدتی به بیماری مبتلا شد، حتما عروسک‌ های کودک را ضدعفونی کنید یا به ‌خوبی بشویید. به علاوه اگر کودک‌ اسباب بازی‌اش را به دیگران می ‌دهد، به ضدعفونی ‌کردن اسباب ‌بازی او حساس باشید و این ‌کار را به‌ صورت منظم انجام دهید.

اگر در اثر شست و شو زیاد و یا نگهداری اشتباه ، عروسک موزیکال شما آسیب دیده‌ است، می‌ توانید یک عروسک موزیکال زیبا و دوستداشتنی به خودتان یا کودکتان هدیه بدهید :

شست و شوی عروسک موزیکال دشوار و چالش برانگیز است، چون دارای قطعات الکترونیکی است که بعضی از آن ‌ها به‌ آسانی از عروسک خارج نمی‌ شوند. اغلب باطری ‌ها و قطعات الکترونیکی در شکم یا کمرعروسک های موزیکال قرار دارند که می‌ توان بعضی از آن ‌ها را خارج کرد.

شست و شوی عروسک موزیکال

اگر نتوانستید این ‌کار را انجام دهید، با دستانتان عروسک را لمس کنید و محل قرارگرفتن قطعات را پیدا کنید تا بیشتر مراقبت کنید و موقع تمیزکردن به قطعات عروسک آسیبی وارد نشود. بهترین راه برای تمیزکردن عروسک‌ ها این است که از دستمال خیس کمک بگیرید. به علاوه توصیه می کنیم اسباب بازی کودکتان را هر هفته یک ‌بار ضدعفونی کنید تا میکروب‌های آن      از بین بروند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *