اسباب بازی پسرانه, اسباب بازی دخترانه

معرفی اسباب بازی هوشمند برای هرسنی از کودکان

اسباب بازی هوشمند برای کودک 2 ساله چیست؟ استفاده از اسباب بازی هوشنمد برای کودکان چه مزیتی دارد؟ اسباب بازی هوشمند برای کودک 3 ساله چیست؟ اسباب بازی هوشمند برای کودک زیر یکسال چیست؟

اگر تاکنون از تمرکز کودکان که تلاش می کنند یک بلوک مربعی را در یک حفره مربعی قرار بدهند یا توپی را در هوا بگیرند شگفت زده شده اید، می دانید که زمان بازی صرفا سرگرمی و بازی نیست.

در این مقال از سایت AMPK Toys درباره راهنمای سنی نحوه بازی کودکان و اسباب‌بازی ‌های هوشمند که به کودکان  کمک می ‌کند جهان را درک کنند ، مهارت‌ های اجتماعی و عاطفی را یاد بگیرند و هوششان را تقویت کنند.

شیرخواران چطور بازی می کنند؟

در بازی های اولین سال زندگی همه چیز درباره اکتشاف می باشد. شیرخواران از حواس پنجگانه خود برای یادگیری درباره دنیای جدید و جالب اطراف خود استفاده می کنند : { آیا این جسم سخت است یا نرم؟ چسبناک می باشد یا خشن؟ اگر آن را ول کنم چه کار می کند؟ آیا می توانم آن را در دهنم بذارم؟ اکثر بازی ها شامل « چشیدن » یا در دهان کردن یک وسیله ، تکان دادن ، کوبیدن یا انداختن آن می باشد.

معرفی اسباب بازی هوشمند برای هرسنی از کودکان

هنگامی که کودکان شما مهارت های حرکتی جدیدی پیدا می کنند ، بازی هماهنگ تر و پیچیده تری خواهند داشت. برای مثال:

. در محدوده ۴ ماهگی ، شیرخواران شروع به گرفتن وسایلی مثل جغجغه می کنند.

. در محدوده ۶ یا ۷ ماهگی ، آن ها می توانند آن جغجغه را بین دست ها منتقل کنند.

در این بازه زمانی ، شما همبازی مورد علاقه کودکتان می باشید. آیا تاکنون یک عروسک را مقابل صورت کودکتان حرکت داده اید ، صرفا برای اینکه کودک آن را بگیرد و به طرف دهانش بکشد؟

این کار به کودک شما کمک می کند تا زبان ، روابط اجتماعی و علت و معلولی را یاد بگیرد. موقعی که شیرخوران شروع به درک ارتباط بین چیزهای موجود در محیط با یکدیگر و نحوه بو ، مزه ، احساس و صدای آن ها می کنند، شیرخوران برای مرحله بعدی رشد آماده می شوند؛ فهمیدن اینکه چگونه کار می کنند.

اسباب بازی های هوشمند برای شیرخواران

اسباب بازی های هوشمند برای کودکان در گروه های سنی مختلف گوناگون می باشد. در شیرخواران می تواند شامل مواردی باشد که  شیرخوار با حواس پنجگانه آن را کشف می کند و در کودکان نوپا می تواند شامل مواردی مثل آگاهی از عملکرد وسایل باشد.

اجسام متحرک : رقص اجسام بالای سر شیرخوار زمانی که در گهواره دراز کشیده است بینایی را تحریک می کند و دامنه توجه را بیشتر می کند ، برای شیرخوار حکم اسباب بازی های هوشمند را دارد .

آینه : در آغاز ، کودک شما مجذوب تغییر چهره و حالات چهره می شود که از آینه به عقب نگاه می کند. با مروز زمان، کودک شما متوجه می شود که شیرخوار خندان ، در حقیقت یک بازتاب می باشد. موقعی که این اتفاق می افتد ، شیرخواران از خود آگاه می شوند ، که منجر به پیدا کردن بیشتر خود می شود ، چون آن ها در مورد اعضای بدن و جایی که هستند اطلاعات پیدا می کنند.

پشته حلقه مخروطی :  این اسباب بازی هوشمند قدیمی دارای یک مخروط می باشد که با حلقه های رنگی با اندازه های متفاوت مناسب است. در آغاز ، شیرخواران از در دست گرفتن و در دهان قراردادن حلقه ها لذت می برند. بعدها با قرار دادن حلقه ها بر روی مخروط ، مهارت های حرکتی ظریف را تقویت می کنند. کودکان نوپا به علاوه هنگامی که حلقه های رنگارنگ را در کنار هم شمارش می کنند ، با رنگ ها و اعداد نیز آشنا می شوند.

اسباب بازی های هوشمند فشاری : این اسباب بازی ها به تعادل و رشد ماهیچه های بزرگ کودکان کمک می کنند هر چه شیرخواران بیشتر فشار بیاورند و بکشند ، عضلات لازم برای تبدیل آن ها به دونده و کوهنورد بیشتر کار می کنند.

معرفی اسباب بازی هوشمند برای هرسنی از کودکان

کودکان نوپا چطور بازی می کنند؟

کودکان نوپا از عملکرد وسایل آگاه می شوند. آن‌ ها علاقه دارند بلوک ‌ها را روی یکیدیگر قرار دهند ، در تلفن اسباب ‌بازی صحبت کنند. مفهوم بازی های داستانی و تخیلی تازه شروع می شود. کودک شما امکان دارد شب ها یک عروسک بچه را در رخت خواب ببرد یا در زمانی که یک اسباب بازی قطار را هل می دهد صدای “ هو هو چی چی ” تقلید کند.

این زمینه را برای بازی های دوران پیش دبستانی فراهم می کند، استفاده از تایمر اجاق گاز در اسباب بازی آشپزخانه یا به صدا درآوردن زنگ در و یا صدای ماشین آتش نشانی نشان دهنده و رشد و تکامل کودک شما می باشد که در هر مورد هدفی را دنبال می کند.

کودک نوپا شما نیز شروع به متوجه شدن رنگ ها و اشکال می کند. پس اسباب بازی های هوشمند برای کودکان نوپا  به صورتی باید انتخاب شوند که برای کودکان نوپا روشن و جالب ، رنگارنگ و سرگرم کننده و هیجان انگیز باشند. در محدوده سنی ۲ سالگی ، بیشتر کودکان نوپا می توانند به توپ ضربه واردکنند ، با مداد رنگی خط خطی کنند و برج هایی با ارتفاع چهار بلوک یا حتی بیشتر بسازند. در محدوده سنی ۳ سالگی ، آن ها می توانند پازل های ساده و آسان را درست کنند و رکاب سه چرخه را حرکت دهند.

انتظار دیدن تکرارهای زیادی را از کودکتان داشته باشید ، چون این گونه است که کودک ها بر مهارت های جدید تسلط پیدا   می کنند و یاد می گیرند که تا حدودی جهان اطراف خود را کنترل دارند.

اسباب بازی های هوشمند مخصوص کودکان نوپا

توپ : توپ ها چه به هوا پرتاب شوند، چه روی زمین غلت بخورند، چه گرفته یا به سمت یکدیگر پرتاب شوند، توپ ها مهارت های حرکتی بزرگ ، هماهنگی بین دست و چشم  را تقویت می کنند.

از انواع اسباب بازی های هوشمند برای کودکان نوپا می توان مرتب سازی شکل ، پازل‌های گیره دار، فنجان‌ها یا بلوک‌های تو در تو، و سطل‌هایی با حفره برای بلوک‌ های شکل ‌های گوناگون را نام برد که هماهنگی بین دست و چشم و مهارت‌های حل مسئله را به چالش می ‌کشند و آن ها را تقویت می کنند.

 اسباب بازی های هوشمندی که برای کودکان نوپا می توان می توان نام برد عبارتند از : جعبه های مکانیکی و پزشکی ،دکمه ‌ها و اهرم‌ ها ، که مهارت ‌های حرکتی ظریف و حل مسئله را تقویت می‌ کنند و علت و معلولی را به کودک نوپا آموزش می‌ دهند.

اسباب بازی های نقش آفرینی اسباب بازی آشپزخانه ‌، کیت ‌های پزشک و مجموعه ‌های گلف به کودک کمک می ‌کنند تا با تقلید از کارهای شما و بقیه بزرگسالان تأثیرگذار، بیاموزند که دنیا چطور کار می ‌کند.

معرفی اسباب بازی هوشمند برای هرسنی از کودکان

کودک پیش دبستانی چطور بازی می کند؟

شیرخواران با حواس پنجگانه وسایل را کشف می کنند. کودکان نوپا شروع به کشف نحوه کار وسایل و خود می کنند. اکنون ، به عنوان کودکان پیش دبستانی ، آن ها از اسباب بازی ها و وسایل دیگر برای هدف مورد انتظار خود استفاده خواهند کرد ، در همین حین دنیایی از امکانات دیگر را نیز برای آن ها تصور خواهند کرد. پارچه ای که روی میز قهوه‌ خوری انداخته می ‌شود ، تبدیل به یک باشگاه برای بازی های کودک مخفی می ‌شود. از خاک رس مدل سازی می توان برای تهیه خمیر پیتزا که از شما خواسته شده است استفاده کرد.

برای یک کودک پیش دبستانی ، دنیا به مکانی جادویی بدون حد و مرزی تبدیل می شود و کودکان پیش دبستانی استاد و خالق همه آن می باشند. خیلی از کودکان در این سن فکر می کنند که قدرت ماورائی دارند و می توانند با “ هیولاها ” مبارزه کنند و بر آن ها غلبه کنند یا تبدیل به یک شاهزاده خانم ، پری یا موجودات عجیب و غریب شوند.

معمولا کودک پیش دبستانی سعی می کند شما را به یک رویای فانتزی بکشاند و از شما انتظار دارد که با او بازی کنید. به علاوه در این زمان است که دوستان خیالی امکان دارد “ ظاهر شوند ”. این نوع بازی رویایی فانتزی برای رشد کودکان بسیار حائز اهمیت است چون به آن ها کمک می کند تا روی ترس ها ، اضطراب ها ، امیدها و رویاهای خود کار کنند.

اسباب بازی هوشمند مخصوص کودکان پیش دبستانی

هنر و کاردستی : با تقویت مهارت‌ های حرکتی ظریف ، فعالیت‌هایی مثل در دست گرفتن مداد رنگی ، کشیدن تصاویر اعضای خانواده و استفاده از یک قیچی ایمن برای برش و چسباندن ، هماهنگی را افزایش می دهد ، خلاقیت را تقویت می ‌کند و عزت نفس را افزایش می دهد.

لگو و مجموعه های ساختمانی : ساختن یک برج و درک چگونگی جلوگیری از ریزش آن مهارت های حل مسئله و هماهنگی دست و چشم را تقویت می کند. کودکان پیش دبستانی از قدرت تخیل خود برای ایجاد ساختمان ها ، وسایل نقلیه ، حیوانات و موارد دیگر از مجموعه های ساخت و ساز ساده و آسان استفاده می کنند.

معرفی اسباب بازی هوشمند برای هرسنی از کودکان

ولی نقش خانواده را دست کم نگیرید. این خانواده هستند که برای نخستین ار به کودکان خود نشان می دهند که چطور آن بلوک ها و لگو ها را روی هم بگذارند و هنگامی که کنار هم با کودکانشان می ‌نشینند و داستانی را نقاشی می‌ کنند ، رنگ می‌ کنند یا داستان می ‌خوانند ، به آن ‌ها باید توجه کنند که برای به وجود آمدن عزت‌ نفس و احساس عشق و امنیت لازم می باشد.

در نظر داشته باشید اسباب بازی های هوشمند برای هر سنی از کودکان ابزاری می باشد برای کمک به رشد و تکامل کودکان ، ولی این خانواده هستند که این رشد و تکامل را پرورش می دهند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *