تمامی اخبار

مراکز تفریحی مناسب کودکان در تهران کجاست؟2023

مراکز تفریحی مناسب کودکان

جذاب ترین مراکز تفریحی مناسب کودکان در تهران برای کودکان کجاست؟جاهای دیدنی تهران برای کودکان کجاست؟

اگر می خواهید کودکان خود را برای تفریح بیرون ببرید ولی مکانی را هنوز انتخاب نکرده کرده اید برای به وجد آوردن کودکانتان این مقاله را مطالعه کنید.همراه AMPK Toys باشید؛

برای خانواده‌ هایی که کودکی دارند قطعا پیش آمده است که در یک تایم نامناسب با کودکانشان از کنار یک پارک یا شهربازی رد شده باشند و کودکشان اصرار کرده باشد که به سراغ آن پارک بروند ولی قطعا آن زمان وقتش را نداشتید. حالا یک بار هم به حرف کودکان دلبندتان گوش دهید تا ببینید در این پارک‌ها و شهربازی ها چه می‌گذرد؟

 مکان های تفریحی فرهنگی تهران یکی از بهترین انتخاب ها برای کودکان شما !

یکی از بهترین مکان های تفریحی تهران برای کودکان و از جمله مراکز تفریحی تهران برای بچه ها مکانی است که او را با هنر و کتاب آشنا کند. مکان هایی مانند موزه عروسک‌های ملل یا تالار هنر یا باغ کتاب و…

اگر کودک سن پایین دارید و دوست دارید کودکتان را به موضوعات فرهنگی علاقمند کنید بهترین کار این است که همراهش به پیک‌نیک فرهنگی بروید. خوشبختانه در تهران از این جاذبه‌های فرهنگی زیاد پیدا می‌ شود.

۱. موزه عروسک های ملل در تهران

اینجا حتی نام جذابی دارد چه برای کودکان چه بزرگسالان ؛ یک خانه پر از شخصیت. پر از عروسک‌های مختلف که هر کدام برای خودشان هویت دارند. هر کدام از این عروسک‌ها متعلق به یک کشور هستند. قوم و ملیت و لباس مخصوص خودشان را دارند. موزه عروسک های ملل موزه‌ای‌ است پر از رنگ و تنوع. پیشنهاد می‌کنیم حتی اگر کودکی هم ندارید خودتان به این محل جذاب و پر از قصه سر بزنید.

۲. تالار هنر در تهران

این‌که هر روز اینجا برای کودکان و نوجوانان نمایشی روی صحنه می‌رود موجب شده اینجا یکی از بهترین  مکان های تفریحی تهران برای کودکان و نوجوانان باشد.

کودکان همیشه شنیدن قصه یا دیدن نمایش را دوست دارند و در این تالار قدیمی و با اصالت نمایش‌های خوب و متنوع و موزیکال مختص کودکان برگزار می‌شود.

۳. باغ کتاب در تهران

باغ کتاب را همه باهاش آشنایی داریم.این مکان بهشت کتاب‌خوان‌ها است. ولی در فضای باغ کتاب پر از مجسمه‌هایی‌ است که برای همه ما خاطره‌انگیز هستند. مجسمه جودی آبت، شازده کوچولو، زورو و ….

۴. کتاب کده قصه و افسانه در تهران

دنبال یک کتابفروشی‌ می گردید که کتاب‌های درست و حسابی برای بچه‌ها و نوجوان‌ها بخرید؟ بهترین جایی که می‌توانیم سمت زرگنده و قلهک به شما پیشنهاد بدهیم کتابکده قصه و افسانه است. اینجا یک مرکز فرهنگی نسبتا بزرگ است که کودکان داخل آن فعالیت‌های فرهنگی گوناگونی می‌توانند انجام دهند.

در این مکان برای کودکان کارگاه قصه گویی و آشنایی با افسانه های ایرانی هم برگزار می‌شود.

ولی در طبقه پایین آن هم یک کتابفروشی بزرگ وجود دارد که می‌توانید نوشت افزار و وسایل مخصوص مدرسه و البته کتاب و بازی فکری تهیه کنید. بیشتر هم مناسب کودکان و نوجوان‌ها می باشد.    

 پارک‌ های علمی و آموزشی در تهران یکی از بهترین انتخاب ها برای تفریح کودکان شما !

یکی دیگر از مکان‌های تفریحی تهران برای کودکان پارک های جدیدی‌ است که هم جنبه تفریحی دارند و هم علمی و هم آموزشی. این پارک‌ها را هم خود بچه‌ها بیشتر طرفدارش هستند هم با لذت آموزش می بینند.

۱. هیومن پارک در تهران

این پارک بزرگترین پارک بدن انسان در خاورمیانه است. کل فضای این پارک مانند بدن انسان طراحی شده است. اینجا یک مکان علمی تفریحی می باشد. وارد بدن انسان می‌شوید و تمام اعضای بدن را از نزدیک مشاهده می کنید.

شاید کودکتان پس از دیدن این پارک علاقه پیدا کند که دکتر یا جراح شود. در کل این‌ مدل پارک‌ها به علم کودکان اضافه می‌کنند و هرکدامشان ارزش یک بار رفتن را حتما دارند.

حتی چیدمان اجزای گوناگون هیومن پارک هم  مانند اعضای بدن انسان است. ورودی پارک از جایی شبیه دهان است و سپس از بغل گوش و نای و…بقیه اعضا به ترتیب رد می‌شوید.

پس از دیدن این پارک جذاب می‌توانید سراغ موزه دارآباد و رویا پارک که نزدیک هستند هم بروید.

هیومن پارک

۲. سرزمین لی لی پوت تهران؛ شهر مشاغل کودکان

حتما پارک‌هایی که کودکان می‌توانند شغل‌های احتمالی آینده‌شان را یک بار امتحان کنند یکی از بهترین مکان های تفریحی و آموزشی در تهران برای کودکان هستند.

با لمس این ابزار با امتحان کردن و دیدن شغل‌های گوناگون متوجه می‌شوند چه کاری را دوست دارند و اصلا برای چه کاری ساخته شده‌اند و حسابی هیجان‌زده و سرگرم خواهند شد.

سرزمین لی لی پوت تهران یکی از این مکان های تفریحی برای کودکان در تهران است. جایی است که کودکان با انواع شغل‌ها مانند آتش‌نشانی، خلبانی، مکانیکی، پزشکی، حسابداری و وکالت و… از این قبیل کارها آشنا می‌شوند.

۳. شهر مشاغل کودکان کاربازیا در تهران

اینجا هم کودکان شما می‌توانند لباس پلیس بپوشند، نجاری کنند، دست به آچار بشوند، خبرنگار شوند و هر شغلی که فکرش را بکنید امتحان کنند. اینجا شهر کودکان است، شهری که انگار به دست بچه‌ها اداره می‌شود و تمام کارها را خودشان انجام می‌دهند و علایقشان را کشف می‌کنند.

از ساعت 10 صبح تا 9 شب کودکان شما می‌توانند از این مجموعه استفاده کنند اگر هم شاغل هستید می توانید  پنج شنبه ها از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۱:۳۰ شب  کودکانتان را به  شهر مشاغل ببرید تا با تجربه‌های جدید به وجد بیایند.

شهر مشاغل کودکان کاربازیا

۴. شهربازی بیلینو در تهران

اینجا یک پارک عمرانی‌ است. مهندس های کوچک آینده می‌توانند در بیلینو کار با دستگاه‌های ساختمانی مانند بیل مکانیکی برای جابه‌جایی توپ‌های بازی، جرثقیل چنگکی و خاکبرداری و…را تجربه کنند.

می‌توانند یاد بگیرند چطور با یک جرثقیل الوارهای چوبی را بلند و جابه‌جا کنند یا با بیل مکانیکی توپ‌ها را جابه‌جا کنند، به علاوه یک قسمت جدا برای ماسه بازی که بچه‌ها خیلی طرفدارش هستند هم وجود دارد.

در این شهربازی محدودیت سنی وجود ندارد ولی برای بازی کودکان زیر 4 سال باید حتما پدر یا مادر همراه کودک باشند.

شهربازی های سرپوشیده تهران یکی از بهترین مکان ها برای کودکان شما !

یکی از نیازهای مهم کودکان بازی می باشد. جایی که بتوانند هیجان خود را تخلیه کنند. حتما همچین مکان هایی آپارتمان‌ها نیستند. یکی از بهترین مکان های تفریحی که کودکان می تانند در آن انرژی خود را به بهترین شکل تخلیه کنند شهربازی‌های سرپوشیده است. این شهربازی ها یک حس امنیت و آسایش هم برای پدر مادرها دارند.

۱. سالن بولینگ عبدو

مجموعه فرهنگی ورزشی چمران یا سالن بولینگ عبدو، شهربازی سرپوشیده خوبی برای کودکان دارد که به آن دنیای بازی نیز گفته می‌ شود.

دستگاه‌های بازی زیادی مانند ایرهاکی، ترن هوایی، فریزبی و … در این شهربازی وجود دارد. به تازگی هم دستگاه‌های جدیدی برای بازی‌ در آن نصب شده و به خاطر همین بازسازی، مدتی تعطیل بوده است. فقط حواستان را جمع کنید که باید پیش از رفتن حتما از بازگشایی دوباره دنیای بازی اطمینان حاصل کنید.

۲. سرزمین عجایب

سرزمین عجایب به گوش همه ما آشنا می باشد. یک شهربازی سرپوشیده با دستگاه‌ها و سالن‌های بازی متنوع.

بازی‌های حرکتی گوناگون و متنوعی در این شهربازی وجود دارد، مانند ماشین برقی و ماشین کوبنده یا دستگاه‌های چرخشی مانند جانبو، بالن پرنده یا خلبان کوچولو که کودکان زیر ۶ سال هم می‌توانند از خلبان کوچولو استفاده کنند. در این شهربازی بازی‌های مسابقه‌ای، هدفگیری و حتی بازی‌های فکری و کامپیوتری و ویدئویی خوبی وجود دارد.

در کل سلیقه کودک شما هرچه باشد در این شهربازی به او خوش می‌گذرد.

۳. شهربازی ژوپیتر در مجتمع تجاری کوروش

شهربازی ژوپیتر یکی از شهربازی‌های کامل و جذاب تهران می باشد. در این شهربازی تنوع بازی زیادی وجود دارد فقط نکته ای که باید در نظر داشته باشید  قبل رفتن حتما از باز بودن شهربازی مطمئن شوید.

می‌ توانید از سایت اصلی شهربازی‌ها تمام دستگاه‌های بازی که دارند را مشاهده کنید ولی برای مثال کاروسل، مینی بولینگ، دستگاه‌های بازی تیمی، موتور و تانک واقعیت مجازی و…هر دستگاهی که برای یک شهربازی توقع دارید را اینجا پیدا می‌کنید.

از امکانات رفاهی این شهربازی هم می‌توان به پارکینگ و رستوران و فودکورت بام کوروش اشاره کرد.

۴. قلعه سحرآمیز شهربازی سرپوشیده در پارک ارم

اسم شهربازی که می‌آید اسم پارک ارم در ذهن همه ما تداعی می‌شود. علاوه بر شهربازی بزرگ و روباز و امکانات خود پارک، یک شهربازی سرپوشیده هم  به اسم قلعه سحرآمیز نیز وجود دارد.

تنوع بازی‌ها و دستگاه‌هایش زیاد می باشد و بازی برای همه گروه های سنی مختلف در این شهربازی پیدا می‌شود.

قلعه سحرآمیز شهربازی سرپوشیده در پارک ارم

۵. شهر کودک شاپرک یک شهربازی سرپوشیده

خیلی مواقع هنگام رد شدن از بزرگراه رسالت جذب یک ساختمان رنگارنگ شدیم و کنجکاو شدیم که داخل آن چه خبر است؟

اینجا همان شهر کودک شاپرک است. یک شهربازی سرپوشیده بزرگ برای کودکان می باشد.

شاپرک بخش‌های گوناگونی به نام دهکده دارد. دهکده بازی، دهکده خرید، دهکده آموزش و سلامتی.

دهکده بازی ،شهربازی مهارتی ، حرکتی و مکانیکی‌ است و علاوه بر بازی‌هایی که در تمام شهربازی‌ها مثل ترامپولین، کشتی صبا، سرسره بادی و … وجود دارند کودکان در اینجا می‌توانند ماهیگیری و شن بازی حتی بازی‌های دیجیتالی هم تجربه کنند.

 دهکده خرید جای معتبری برای خرید خانواده‌هایی‌ است که کودک دارند زیرا در آن برندهای معتبر و با کیفیت مخصوص کودکان هم وجود دارد.

در بخش دهکده آموزش هم کلاس‌های متنوع و کاربردی برای کودکان برگزار می‌شود مانند : زبان، موسیقی و کارگاه های مادر و کودک و …

 دهکده خوراکی هم که از اسمش مشخص است کودکان موقعی که در شهر کودک هستند می‌توانند از خوراکی‌های این بخش نیز لذت ببرند.

در کل ساختمانی‌ است مختص کودکان پس قطعا داخل آن نیز مانند بیرون ساختمان دیدنی‌ است و ارزش یک بار امتحان کردن را دارد.

ما در این مقاله تلاش کردیم بهترین مکان های تهران که کودکان هم می‌توانند لذت کودکی و هیجان را حس کنند هم چیزهای مفیدی برای آینده‌شان یاد بگیرند را کامل برایتان شرح دهیم تا بتوانید یک برنامه متفاوت و لذت‌بخش برای تفریحات خانوادگی‌تان داشته باشید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *