تمامی اخبار

مراکز استعدادیابی کودکان در تهران کجاست؟

مراکز استعدادیابی کودکان در تهران

مراکز استعدادیابی کودکان در تهران

چگونه می توان استعداد کودکان را شکوفا کرد ؟ مراکز استعدادیابی کودکان در تهران کجاست ؟ آیا استعداد کودکان روی    آینده آن ها تاثیرگذار می تواند باشد ؟ خانواده چه تاثیری روی کشف استعداد کودکان دارند ؟ خانواده چگونه می توانند استعداد کودکان خود را کشف کنند ؟ چرا خانواده برای کشف استعداد باید آموزش ببینند ؟

از بزرگ ‌ترین نگرانی های خانواده ها، استعدادیابی کودکان می باشد. کشف درست استعداد کودکان می‌تواند آینده آن ها را مشخص کند. اولین اشخاصی که می‌توانند متوجه استعداد درونی کودکان بشوند، پدر و مادر او هستند. البته به علت این‌ که این موضوع اهمیت بسیار زیادی دارد، خانواده ها می‌توانند از مشاوره و مراکز استعدادیابی کمک بگیرند. در ادامه این مقاله از سایت   AMPK Toys می خواهیم تعدادی از مراکز استعدادیابی کودکان در تهران  را به شما معرفی کنیم :

توجه داشته باشید که این مقاله فقط به‌ منظور کسب اطلاعات درباره مراکز استعدادیابی در سطح شهر تهران برای شما بزرگواران تهیه شده است. هدف این مقاله دسترسی راحت تر شما به اطلاعات مراکز استعدادیابی کودکان در تهران می باشد. سایت AMPK TOYS هیچ‌  کدام از مراکزاستعدادیابی کودکان در تهران که خدمت شما معرفی می شوند را تائید و یا رد نمی‌کند.بنابراین ترتیب ارائه اطلاعات مراکز به‌ هیچ عنوان به معنی برتر بودن خدمات آن‌ها نسبت به یکدیگر نمی باشد.

مراکز استعدادیابی کودکان در تهران

خانواده ، اولین کاشفان استعداد کودکان

استعدادیابی یک مسیر طولانی می باشد و طی زمان طولانی اتفاق می‌افتد. درحقیقت کشف استعداد یک فرایند بلندمدت می باشد. توجه داشته باشید که مشاور و روانشناس صرفا ساعت هایی از روز را کنار کودک شماست و تمام‌وقت نمی‌تواند کوک شمارا تحت نظر داشته باشد. پس درنتیجه این شما هستید که باید آگاهی کامل ازچالش های مسیر استعدادیابی و کشف استعداد داشته باشید.

چرا باید خانواده آموزش ببیند؟

قطعا این سوال برای شما پیش آمده که : وقتی می‌توان با جلسه مشاوره استعداد را کشف کرد، چرا باید آموزش ببینم؟

برای جواب به این سوال باید به شما بگوییم ، استعداد یک شخص طی جلسات مشاوره بطور ‌صحیح کشف نخواهد شد . استعداد پنهان درونی، با علایق و سلایقی که در حال حاضر در ذهن خود دارید متفاوت می باشد. امکان دارد شما به دویدن بسیار علاقمند باشید ولی اصلا آناتومی بدن شما برای دویدن مناسب نباشد.

استعداد به معنی سرعت یادگیری یک مهارت می باشد . با توجه به این تعریف، یعنی شما و یا کودکان در بعضی از مهارت‌ها، سریع‌تر از بقیه آدم ها می‌توانید عمل کند. به نظر شما، تنها در مهارت‌هایی که سرعت یادگیری شما بیشتر از بقیه باشد فعالیت داشته باشید، آینده خوبی خواهید داشت؟

برای مثال ، سرعت یادگیری شما در یاد گرفتن یک ‌زبان دیگر مانند زبان انگلیسی بسیار کند می باشد. بنابراین در این مهارت استعداد ندارید، پس باید آن را ول کنید؟ همه ما از اهمیت یاد گیری زبان انگلیسی آگاه هستیم. پس فقط داشتن استعداد در یک مهارت تعیین‌کننده استعداد شما نخواهد بود.

مراکز استعدادیابی کودکان در تهران

معرفی دوره استعدادیابی کودکان و نوجوانان

هر پدر و مادر مطلع و هوشیار، از اهمیت کشف استعداد کودکان آگاه است و برای انجام این فرایند دست به اقداماتی می زند. اگر استعداد کودک به صورت صحیح تشخیص داده و پرورش نیابد، امکان دارد آینده او بسیار تحت شعاع این موضوع قرار بگیرد. بهترین و آسان ترین راه برای جلوگیری از این اتفاق آموزش دیدن در امتداد کشف استعداد کودکان می باشد.

لیست مراکز استعدادیابی کودکان در تهران بزرگ

1 . مرکز مشاوره و روانشناسی بینش نوین

مرکز مشاوره و روانشناسی بینش نوین باهدف تخصصی  امور مشاوره در حوزه‌های مختلف مربوط به زندگی فردی و اجتماعی مردم، با مجوز رسمی از سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور و وزارت ورزش و جوانان از سال 1383 مشغول به فعالیت می باشد.

محور فعالیت‌های این کلینیک در مراکز استعدادیابی کودکان در تهران

کودک : مرکز تخصصى استعدادیابى کودك و نوجوان، یوگاى کودك، برگزارى کارگاه‌های مادر و کودك، کارگاه ویژه والدین

تحصیلی : رفع مشکلات تحصیلی، پیشرفت تحصیلی و …

مشاوره : خانواده ، نوجوان، جوان، بالینی، ازدواج، کودک

شغلی : شیوه‌های رزومه نویسی، مصاحبه و گزینش ، ارزیابی افراد و شناسایی نقاط قوت و ضعف متناسب با جایگاه شغلی

2 . کلینیک ذهن آرا

یکی از مراکز تخصصی در تهران، مرکز مشاوره و مرکز روانشناسی ذهن آرا هست که خدمات مشاوره روانشناسی نوجوان و بزرگ‌سال و به علاوه مشاوره خانواده، ارزیابی و درمان اختلالات روانشناسی کودک، مشاوره تحصیلی، مشاوره ازدواج و شغلی و فردی را با کیفیت عالی ارائه می‌کند. این مرکز در دو شعبه در تهران فعالیت می‌ نماید.

 3 . مرکز فرزندان برتر

مرکز فرزندان برتر با پانزده سال سابقه یک مرکز تخصصی و عالی استعدادیابی و پرورش خلاقیت می باشد . این مرکز با انجام بازی‌های هدفمند برای ارتقاء عملکرد در یادگیری و بهینه‌سازی رفتار در کودکان و نوجوانان عمل می‌کند.

مراکز استعدادیابی کودکان در تهران

4 . مرکز ذهن نو

مرکز روانشناسی ذهنی نو در ارائه خدمات تخصصی روانشناسی کودک، کشف استعداد کودکان، مشاوره ازدواج، مشاوره خانواده ،مشاوره روانشناسی،جنسی، مشاوره ترک اعتیاد،  اختلالات روان‌شناختی، استرس و غیره فعالیت می‌کند.

5 . مرکز استعدادیابی هوش نیک

کلینیک هوش نیک؛ اولین مرکز تخصصی تحقیقاتی درباره هوش مالی و استعدادیابی کودکان در ایران است که در سال ۱۳۹۰ تأسیس گردیده.

بررسی و مطالعه بیش از ۱۲۵۰۰ نفر ساعت منابع علمی از سراسر دنیا و به علاوه برگزاری جلسات پی در پی در موسسات علمی در آمریکا و استرالیا به‌عنوان پیشرفته‌ترین مراکز شناخته‌شده در جهان، پشتوانه علمی و عملیاتی مرکز تحقیقات نیک هست. مرکز تست هوش و استعدادیابی کودکان هوش نیک دارای شعبه های متعدد در استان‌های مختلف می باشد.

6 . مرکز اکسیر

فرآیند کاری مرکز مشاوره و روانشناسی اکسیر به این صورت انجام می‌شود که شما باید در سایت اکسیر، درمانگر و وقت مشاوره خود را انتخاب نمایید و به‌ صورت آنلاین جلسه را رزرو ‌کنید. هنگامی که شما مراجعه کننده محترم در زمان موردنظر به مرکز مشاوره اکسیر مراجعه می‌کنید در ابتدا فرآیند ارزیابی و تشخیص انجام می‌شود که توسط روانشناسان ارزیاب مرکز، به‌صورت کامل با شما صحبت می‌شود و نیازهای شما سنجیده می‌شود و با توجه به تشخیص ارزیاب پرونده شما تشکیل می‌ شود و به درمانگر مربوطه انتقال داده می‌شود.

7 . مرکز خلاقيت کودک و نوجوان جردن

مرکز خلاقیت کودک و نوجوان جردن  با تمرکز بر کشف استعداد و مهارت‌های کودک همراه با برگزاری کارگاه‌های غیر آموزشی و فقط تحقیقی و پژوهشی سبب خلق و شکوفایی و پرورش استعداد و حرکت دادن آن در جهت مثبت و سازنده می باشد.
انجام تست استعدادیابی و روانشناسی  WTA و اخذ مدرک پایان دوره امکان  پذیرش کودکان بدون تشریفات در بیش از 120 کشور دنیا را فراهم آورده است.

8 . مرکز استعدادیابی شغلی و تحصیلی سیناتلنت

درمرکز سیناتلنت باهدف کمک به جوانان و نوجوانان کشور، تیمی از متخصصین و علاقـمندان به حـوزه استعـدادیابی و هدایت تحصیلی و شغلی را گرد هم آمده‌اند و تجربه چندین ساله خود درزمینه مهارت‌های نرم و استعدادیابی حرفه‌ای در سطـح بین‌الملل و با روش‌های مدرن و حرفـه‌ای را در اختیار خانواده‌ها برای انتخاب رشته تحصیلی و مسیر شغلی قرار داده اند.

9 . مرکز کودک خلاق تهرا‌نپارس

هدف این مرکز این است که با ایجاد فضایی متفاوت از مهدکودک با برگزاری کلاس‌هایی مانند ؛ کارگاه‌های آموزشی، پژوهشی متفاوت به رشد و تقویت هوش کودکان در بهترین زمان آن بپردازد.

دوره‌هایی که در این مرکز برگزار می شوند موجب رشد و جهت‌گیری مناسب کودکان می‌گردد تا آن‌ها در فضایی به همراه بازی سرگرمی بتوانند جهت‌گیری و به‌صورت درست یاد بگیرند.

مراکز استعدادیابی کودکان در تهران

10. موسسه تست هوش و استعدادیابی مکث

شعار این مجموعه ” مکث کن و انجام بده” می باشد چون نوع نگاه شما به زندگی در این دنیا با تمام فراز و نشیب هایش می‌تواند تغییر کند. هنگامی که درباره موضوعی مکث می‌کنیم، بدان معناست به آن موضوع فکر می‌کنیم ؛ ولی اینجا مغز انسان بین دو تصمیم یکی را انتخاب می‌کند تسلیم شدن یا انجام دادن.

موسسه مشاوره مکث در زمینه‌های گوناگون روانشناسی مانند ؛ مشاوره خانواده، مشاوره پیش از ازدواج، مشاوره جنسی و سکس تراپی، مشاوره طلاق، زوج‌درمانی، روانشناسی کودک و نوجوان، مشاوره فردی، روان‌پزشکی (دارودرمانی)، درمان افسردگی، درمان اضطراب و درمان وسواس فعالیت می‌کند.

11 . مهدکودک دنیای خلاقیت در مرزداران

در مرکز دنیای خلاقیت با برگزاری کارگاه‌های گوناگون، مثل کارگاه موسیقی، نقاشی، زبان، خلاقیت وزندگی استعداد کودکان را پرورش و گسترش می‌دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *