اسباب بازی پسرانه, اسباب بازی دخترانه

دیزاین اتاق کودک

دیزاین اتاق کودک

دیزاین اتاق کودک اتاق خواب کودکان بهترین محل برای بازی و تفریح و تخیل آن ها می باشد اگرچه کودکان نوپا امکان دارد الان  اتاق خوابشان را دوست داشته باشند ولی احتمالا آن ها در عرض چند سال احساس الانشان را نخواهند داشت کودکان با سرعت خیلی زیادی رشد می کنند و دیزاین اتاق آن ها هر چند سال یک بار می تواند نیازمند سعی و هزینه زیادی باشد.

. در دیزاین اتاق کودکدیوارها را خنثی نگاه دارید :
رنگ های صورتی یا آبی روشن امکان دارد برای مهد کودک خوب باشند ، ولی کودکان معمولا به سرعت رشد می کنند و بزرگ می شوند به جای دیوارهای رنگارنگ ، رنگ های خنثی بهترین گزینه هایی هستند که باید برای اتاق کودکان از آن ها استفاده کنید دیوارهای خنثی یکی از امن ترین ایده های اتاق خواب کودکان هستند ، زیرا آن ها پس زمینه خارق العاده شخصیت رو به رشد کودک را فراهم می کنند.

به علاوه دیوارهای خنثی روشن می توانند موجب شوند اتاق کودک زیبا تر و مجذوب کننده به نظر برسد می توانید دیوارهای اتاق کودک خود را با چیزهای گوناگونی دیزاین کنید که علایق کودک را انعکاس می دهد حتی با دیوارهای سفید، این اتاق با وسایل و فرش آبی کمتر کسل به نظر می رسد.

دیزاین اتاق کودک

. برای دیزاین اتاق کودک قطعات کلاسیکی را انتخاب کنید که به در زمان از مد نیفتند :                     

وسایل معولا یک سرمایه گذاری بلند مدت هستند درنتیجه هنگامی که دیزاین اتاق کودکان را انتخاب می کنید ، عاقلانه رفتار کنید. به جای مبلمان تم که کودکان به سرعت رشد می کنند، قطعات زیبا و ماندگار را انتخاب و تهیه کنید که همراه با آن ها رشد خواهند کرد. قفسه های بلند برای کتاب ها و وسایل ، قفسه های چوبی بزرگ و چمدان های بزرگ برای نوجوان و کودکان بسیار مفید خواهند بود.

. در دیزاین اتاق کودکان از تم استفاده نکنید :

کودکان نوپا امکان دارد کارتون ها را دوست داشته باشند ، ولی دور از انتظار است که آن ها در 10 سالگی نیز عاشق همان کارتون ها باشند. وسایل تم و دیزاین می توانند برای کودکان بسیار هیجان انگیز و وسوسه انگیز باشند ولی به یاد داشته باشید باید همه آن را با رشد کودک خود تعویض کنید.

به جای دنبال کردن یک تم در همه دیزاین تلاش کنید عناصر را با چیزهای گوناگون ترکیب کنید. برای مثال اگر یکی از علایق پسر شما قطار است ، می توانید از برچسب دیواری برای اتاق او استفاده کنید که به آسانی می توان آن ها را جا به جا کرد     به این صورت حتی اگر علایق او به سرعت عوض شود به راحتی می توان از آن ها خلاص شد.

. انعکاس شخصیت را برای دیزاین اتاق کودک در نظر بگیرید :

کودکان و بزرگسالان به صورت متفاوت به اتاق خواب فکر می کنند در حالی که برای بزرگسالان اتاق خواب فقط مکانی هست که در آن استراحت می کنند ولی برای کودکان اتاق خواب های آن ها پناهگاه آن ها می باشد کودکان می خواهند اتاق خواب    آن ها منعکس کننده هر چیزی باشد که دوست دارند.

به همین علت است که دکوراسیون اتاق کودک باید شخصیت آن ها را به تصویر بکشد نه خودتان اگر مکان آرام و ساده ای را دوست دارید ولی کودک رنگ های روشن را دوست دارد سلیقه خودتان نباید را به کودک تحمیل نکنید پیدا کردن تعادل مناسب میان سلیقه کودک و خودتان کلید دیزاین اتاق می باشد که آن ها در هر سنی به آن علاقه خواهند داشت.

دیزاین اتاق کودک

. شخصیت بخشی به طراحی دیزاین اتاق کودکان :

در دیزاین اتاق کودک به آن شخصیت بدهید چون اتاق کودکان  باید نشان دهنده شخصیت کودکان باشد. در طراحی لوازم و وسایل اتاق کودک تمرکز خود را بر روی لوازم و وسایلی مانند قالیچه، پرده های ظریف، طرح بالشت و قاب های تزئینی و… قرار دهید که با بزرگ شدن کودکان بتوانید آن ها را بدون مشکل و دشواری تغییر دهید.

. هرگز از وسایلی که با گذر زمان قدیمی می شوند برای دکوراسیون اتاق کودک  استفاده نکنید        

استفاده از یک تخت و وسایل کودکانه برای دیزاین و دکوربندی اتاق کودک بسیار مناسب می باشد ولی این وسایل کودکانه با گذر زمان و بزرگ شدن بچه ها جذابیت و خیره کنندگی خود را از دست می دهند و ما مجبور خواهیم بود دوباره برای خرید وسایل و مبلمان اتاق هزینه زیادی را بپردازیم درنتیجه بهتر است از همان اول برای اتاق کودک وسایلی انتخاب کنید که با بزرگ شدن کودکان نیز تازگی و زیبایی خود را از دست ندهند برای مثال یک کمد بزرگ تر با حجم بیشتر برای کودکان انتخاب کنید تا جوابگوی لباس ها و وسایل کودکان در حال رشد باشد.

. استفاده از وسایل چند منظوره در دیزاین اتاق کودکان :

برای طراحی و دیزاین اتاق کودکان از بهترین گزینه ها استفاده کنید. نوزادان تا وقتی بزرگ نشده اند به فضای خالی اتاق نیاز ندارند ولی موقعی که کودکان بزرگ می شوند برای بازی به فضا نیاز دارند درنتیجه بهتر است وسایل اتاق چند منظوره باشند برای مثال  یک تخت خواب جمع شونده که به یک میز و یا مبل تبدیل شود گزینه بسیار خوب و مناسبی می تواند باشد.

برای خرید قفسه هم مدل هایی را باید انتخاب کرد که به میز تحریر تبدیل می شوند تا در هنگام مدرسه کودکان از آن استفاده کنند. تلاش کنید تختی را انتخاب کنید که زیر آن فضای ذخیره سازی برای جاسازی کردن وسایل بدون مصرف کودکانعلی الخصوص اسباب بازی ها داشته باشد.

دیزاین اتاق کودک

. در دیزاین اتاق کودکان از المان های گران قیمت استفاده نکنید :

المان هایی را در طراحی هر قسمت از منزل مثل رنگ اتاق ، پوشش کف و طراحی مبلمان در نظر داشته باشید که در گذر زمان امتحانشان را پس بدهند. برای مثال برای انتخاب رنگ دیوار

اتاق به جای رنگ آبی و یا صورتی رنگ های پاستلی  گزینه ای مناسب برای انتخاب کردن می باشد که ماندگاری بیشتری نیز داشته باشد.

برای پوشش کف نیز از گزینه های متداول استفاده کنید. قیمت معیار خوبی برای اطمینان از متعادل بودن طراحی می باشد. اگر موردی که انتخاب کردید قیمت بالایی دارد اطمینان داشته باشید در زمان کوتاه تازگی و مد خود را از دست نمی دهد. لوازم و وسایلی را برای دکورهای منحصر به فرد و خاص انتخاب کنید که اگر قصد تعویض آن ها را داشتید مشکلی برای شما به وجود نیاورند.

. دخیل کردن کودک در طراحی دیزاین اتاق کودک :

کودکان زمان زیادی را در اتاقشان سپری می کنند و اتاق آن ها فضای شخصی کودکان می باشد در نتیجه بهتر است نظر کودکان را درمورد طراحی و چیدمان اتاقشان بپرسید و به کودکتان بگویید که اتاقش اگرچه فضای شخصی او می باشد ولی باید هماهنگ با باقی فضاهای منزل باشد. دخیل کردن کودکان در طراحی و دیزاین اتاقشان موجب می شود طراحی و چیدمان اتاق با سلیقه خود بچه ارتباط داشته باشد درنتیجه کودک از وسایلش بیشتر مراقبت خواهد کرد .

دیزاین اتاق کودک

. استفاده از قفسه ها در دیزاین اتاق کودک اهمیت دارد :

کودکان امکان دارد کوچک باشند ولی وسایل آن ها مقدار زیادی از فضای اتاق را اشغال کند موقع دیزاین اتاق خواب کودکتان یکی از مهم ترین نکاتی که باید به آن توجه داشته باشید کاربردی بودن آن است.

طرح اتاق خواب کودکتان امکان دارد زیباترین باشد، ولی اگر فضا سازی مناسبی انجام نشده باشد ، کودک در عرض یک هفته آن را خراب می کند اضافه کردن راه حل های مناسب و عالی نگهداری نیز می تواند راه طولانی در آموزش دادن به کودکتان در رابطه با مسئولیت پذیری نیز داشته باشد با این کار برای کودکان آسان و راحت است که هنگامی که بازی را تمام می کنند اسباب بازی ها را کنار می گذارند می توانید به آرامی آن ها را برای انجام دادن کارها تشویق کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *