تمامی اخبار, اسباب بازی پسرانه, اسباب بازی دخترانه

معرفی 9 عدد تا از بهترین بازی فکری کودکان

معرفی 9 عدد تا از بهترین بازی فکری کودکان

بهترین بازی فکری کودکان چیست؟ آیا بازی فکری می تواند هوش کودکان را تقویت کند؟ آیا بازی فکری دخترانه  پسرانه فرقی دارد؟ چگونه می توانیم هوش کودک خود را تقویت کنیم؟ بازی های مناسب برای هوش کودکان چیست؟

دوران کودکی بسیار شیرین ، مهم و خارق العاده می باشد که به‌ سرعت نور می‌گذرد اما انسانی که در این دوران آموزش ببیند و شخصیتی که می سازد همیشه تحت تأثیر آموزش‌ها ، بازی‌ها ، رفتارها و تربیت در آن  دوران طلایی کودکی می باشد.

هرچقدر که در این دوران ‌ کودکی بتوانیم مهارت‌ های رفتاری و انواع مختلفی از هوش کودکان را تقویت کنیم در سال ‌های آینده از آن نتایج بهتری را مشاهده می کنیم. یکی از حائز اهمیت ترین کارهایی که می ‌توان برای پرورش خلاقیت و رشد مهارت ‌های فردی و اجتماعی کودکان انجام داد این می باشد که در جست و جوی بهترین بازی های فکری برای تقویت هوش  آن ها بود.

شما می ‌توانید با انتخاب  مناسب ترین اسباب‌ بازی فکری که برای سن و علاقه کودکان مناسب می باشد ، زمینه را برای تقویت هوش و استعداد های کودک فراهم کنید. اگرچه قابلیت‌ها و خلاقیت های خود را دست کم نگیرید. شما می ‌توانید با طراحی بازی‌ های ساده و جذابی که به ذهنتان خطر می کند لحظات شاد و مفرحی را برای خود و کودکانتان رقم بزنید و اطمینان داشته باشید با کمی جمع آوری اطلاعات و خلاقیت می ‌توانید شما هم بهترین اسباب بازی فکری را برای تقویت هوش کودکان خود پیدا کنید.

معرفی 9 عدد تا از بهترین بازی فکری کودکان

معرفی چند تا از بهترین بازی فکری کودکان

1 . پازل ، بهترین اسباب بازی فکری

پازل ها ، همیشه یکی از بازی‌های فکری محبوب و مشهور در میان کودکان و حتی بزرگسالان به حساب می آیند. بازی و ساخت پازل می ‌تواند بهترین بازی برای تقویت هوش کودکان باشد و تنوع خیلی زیادی که در پازل‌ ها وجود دارد که موجب شده تا دست شما برای انتخاب بهترین پازل برای کودکانتان باز باشد.

پازل ‌ها هوش تصویری کودکان شما را افزایش می دهند و در سنین بالاتر نیز  می ‌توانند یکی از اسباب بازی ‌های فکری دوست ‌داشتنی و آرامش ‌بخش برای کودکان باشند. شما نیز می ‌توانید در کنار کودکان پازل ‌های مناسب برای بزرگسالان را حل کنید و الگویی برای کودکانتان باشید.

2 . ساختن خلاقیت و ذهن با اسباب بازی‌های سازه ‌ای

بهترین و مناسب ترین اسباب بازی فکری کودکان برای افزایش هوش فضایی ، خانه‌سازی‌ ها و بازی‌هایی است که به صورت کلی می ‌توان آن ها را بازی ‌های سازه‌ ای نامید.

کودکان موقع  بازی با این لگوهای سه ‌بعدی یاد می‌ گیرند که چگونه  قطعات مختلف بازی را روی یکدیگر‌ سوار کنند و یک ‌شکل جدید را خلق کنند. این بازی حسابی هیجان انگیز و سرگرم‌ کننده است و می ‌تواند بخشی از یک بازی بزرگ‌ تر نیز باشد. کافی است چند تا از عروسک ‌ها و ماشین ‌های کودکان خود را هم به بازی اضافه کنید و یک داستان تخیلی را آغاز کنید ، بعد کودکانتان را در این داستان و سناریو دخالت دهید و اجازه دهید که خلاقیت کودک به بازی جهت دهد. 

3 . بازی‌ های پرجنب و جوش با اسباب ‌بازی‌ ها

سه چرخه یا دوچرخه سواری می‌ تواند به زیاد شدن تعادل و ارتباط بین مغز و اجزای بدن کودکان کمک کند و بهترین اسباب بازی فکری برای تقویت هوش حرکتی کودکان باشد. شما با یک یا چند توپ و وسایلی مثل سبد و کمی خلاقیت می ‌توانید اسباب بازی‌ های جالب و جدیدی را برای کودکانتان به ارمان بیاورید تا علاوه بر افزایش هوش حرکتی کودکان ، کودکان را برای همکاری ، ارتباط و تعامل تشویق کنید. شما در دل بازی‌ های پر جنب و جوش و گروهی می ‌توانید هوش بین‌ فردی کودکانتان را افزایش داده و خاطرات خوشی را برای کودک به ارمغان بیاورید.

معرفی 9 عدد تا از بهترین بازی فکری کودکان

4 . با خمیربازی به کودک اجازه دهید چیز های جدید خلق کند

کودکان طرفدار بازی‌ کردن با خمیر هستند و این بازی کمک فراوانی به تقویت هوش کودکان می ‌کند. کودکان با خمیربازی یاد می ‌گیرند که چگونه چیزهای جدید را خلق کنند که در ذهن داشته‌اند. کارکردن با دست‌ ها برای این خلق هم تمرین خوبی برای تقویت مهارت‌ های فیزیکی آن ‌ها می باشد. شما می ‌توانید موقع خمیربازی کودکانتان  از او درخواست کنید برای چیزهایی که می ‌سازد اسم بگذارد و برای آن ها داستان سرایی کند. این کار به افزایش مهارت و هوش کلامی کودکان کمک زیادی می کند.

5 . اسباب بازی‌ های فکری مرحله ‌ای ، یک تیر و چند نشان

هنگامی که از بهترین اسباب بازی فکری برای کودکان صحبت می ‌شود باید یادی هم از بازی‌ های مرحله‌ ای بکنیم. تنوع این بازی ‌ها آنقدری زیاد است که برای هر سلیقه و گروه سنی می ‌توان بازی مناسب و جذابی را پیدا کرد. خیلی از این بازی ‌ها با تاس و کارت ‌های مختلف انجام می ‌شوند و می ‌توان آن ها را به ‌شکل گروهی بازی کرد. این موضوع فواید مهمی برای این بازی ‌های فکری به شمار می ‌رود.

بازی‌ های فکری مرحله ‌ای تمرکز و نیز دقت کودکان را افزایش می دهد همچنین به کودکان کمک می ‌کنند مفاهیمی مثل احترام به ‌نوبت بقیه ، تقلب نکردن ، کار گروهی و کنترل هیجان را هم یاد بگیرند. درنتیجه اگر به دنبال یک بازی و سرگرمی خوب و سالم برای دورهمی ‌های کودکان خود هستید از این بازی‌ ها ساده نگذرید.

معرفی 9 عدد تا از بهترین بازی فکری کودکان

6 . شطرنج و روبیک مکعب

اکثر مردم شطرنج و روبیک مکعب را بهترین اسباب بازی فکری کودکان می‌دانند. اکثر کودکان از بازی با روبیک مکعب و شطرنج لذت می‌ برند و به وجد می آیند و شما می ‌توانید با تهیه این اسباب‌ بازی‌ های فکری ساده فرصت افزایش هوش کودکانتان را فراهم کنید و از دیدن نتیجه آن لذت ببرید.

7 . اسباب بازی فکری دومینو مارپیچ

این اسباب بازی فکری برای کودکان بالای 4 سال مناسب می باشد. این بازی فکری به علت گروهی بودن باعث افزایش توانایی ارتباطی کودک شما خواهد شد. هیجان و شادی موقع این بازی خیلی برای کودکان شما مفید و آموزنده می باشد. این اسباب بازی فکری دارای 28 قطعه منحنی شکل و 28 قطعه برچسب می باشد.

8 . اسباب بازی فکری هیجانی هوپا

در این بازی سرعت عمل بسیار اهمیت دارد. هیجان و شادی بازی گروهی و ارتباط را در این بازی کودکان یاد خواهند گرفت. این بازی یک بازی  می باشد که نیازمند سرعت عمل است زیرا باید پیش از دیگران با لیوان های کوچکی که در دست دارند ترکیب مناسبی بسازند و زنگ را به صدا در بیاورند.این یک اسباب بازی تمرکزی نیز می باشد.

زیرا باید کودکان تمرکز کنند که ترکیبی که با لیوان‌ ها می‌سازید شبیه ترکیبی باشد که روی کارت وجود دارد. این بازی از جنس بازی ‌های همزمان می باشد. یعنی کودکان در آن قرار نیست تا منتظر نوبت خودشان بمانند، بلکه همه همزمان شروع به چیدن لیوان ‌ها روی هم ، با تمام سرعت و دقت می ‌کنند.

معرفی 9 عدد تا از بهترین بازی فکری کودکان

9 . اسباب بازی فکری کاپوچین

بر اساس طرح یک بازی جذاب خانوادگی به نام Speed Cups ( فنجان های سرعتی ) طراحی شده است. اسباب بازی فکری هوپا با طراحی تصاویر و روش‌ هایی نوین در چیدن کارت ‌ها تلاش می کند  تا چالش ‌های تازه ‌ای به بازی اضافه کند تا بازیکنان لذت بیشتری از آن ببرند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *