اسباب بازی پسرانه, اسباب بازی دخترانه, تمامی اخبار, عروسک, عروسک باربی

انتخاب اسباب بازی مناسب برای کودکان 0-8سال

اسباب بازی مناسب برای کودکان 0-8سال

اسباب بازی مناسب برای کودکان 0-8سال چیست ؟ بهترین اسباب بازی برای شیرخواران چیست؟ بهترین اسباب بازی برای نوزادان چیست؟ بهترین اسباب بازی برای کودکانی که پیش دبستانی می روند چیست؟ بهترین اسباب بازی برای کودکان مدرسه ای چیست؟ چگونه بهترین اسباب بازی را برای کودک انتخاب کنم؟

انتخاب اسباب بازی مناسب برای کودکان در گروه های سنی مختلف

در اسباب بازی مناسب برای کودکان 0-8 روی جعبه تمامی اسباب بازی‌ ها رده‌ ی سنی مناسب برای بازی با آن درج شده است.

با وجود این که این موضوع به شما موقع انتخاب کمک زیادی می‌ کند ولی بهتر است علایق و سن رشد ذهنی کودکتان را نیز موقع خرید اسباب بازی در نظر بگیرید.

رده سنی درج شده روی اسباب بازی ‌ها از نظر ایمنی نیز برای کودک حائز اهمیت است. برای مثال اسباب بازی ‌هایی که قطعه‌ های کوچک دارند برای بچه های کوچک خطر دارند زیرا امکان دارد  آن ها را ببلعند. درنتیجه توجه به رده‌ی سنی اسباب بازی بسیار مهم است.

برای نوزادان هیجان بازی با پدر و مادر یا سایر افراد خانواده بسیار بیشتر است. آن ها به صورت والدین با دقت نگاه می ‌کنند صدای آن ها را گوش می ‌دهند و با خانواده خود در بازی همراه می شوند.

اسباب بازی مناسب برای کودکان 0-8سال

اسباب بازی مناسب برای کودکان 0-8 وقتی که با نوزاد در انجام فعالیت ‌هایی همراه می‌ شوید خیلی از آن لذت می ‌برد. مانند وقتی که با او به آویزهای رنگی بالای تختش نگاه می ‌کنید یا به یک اسباب بازی موزیکال توجه می کنید و یا با هم سعی می ‌کنید تا به یک جغجغه برسید.

نوپایان اکثرا به بازی با جعبه‌ ها ، قطعات جورچین و خانه ‌سازی ، ظروف پلاستیکی ، لباس ‌‌های مبدل رنگی و… تمایل دارند. به علاوه از زدن آهنگ با وسایل ساده  راحت لذت می ‌برند برای مثال آهنگی که از زدن پشت قاشق به یک ظرف نواخته می شود .

کودکان بزرگتر بیشتر علاقه به حل مسائل و استفاده از قدرت تخیلشان دارند. پازل‌ ها یا بازی‌ هایی که باید با دیگران انجام دهند گزینه‌ ی بسیار مناسبی برای آن ها خواهد بود.

اسباب بازی برای کودکان

در اسباب بازی مناسب برای کودکان 0-8 بازی و اسباب بازی برای کودکان به علاوه اهمیت زیادی که دارد از پایه های اصلی رشد آن ها به حساب می‌آید.

کودکان عاشق بازی کردن با دیگران به خصوص خانوادشان هستند. این بازی‌ می ‌تواند به راحتی خواندن یک آواز با ریتم ، چیدن دکمه‌ ها به ترتیب رنگ و شکل‌ و یا خاله بازی با شما و عروسک مورد علاقه‌ اش باشد. این دسته از بازی ‌ها نه تنها جنبه‌ ی آموزشی دارند بلکه موجب می ‌شوند کودک شما در برقراری ارتباط مهارت پیدا کند.

اسباب بازی برای نوزادان

در اسباب بازی مناسب برای کودکان 0-8 نوزاد شما بیشتر از اسباب بازی به برقراری ارتباط نزدیک و صمیمی با شما نیازمند است . برای مثال نوزادان تازه متولد شده علاقه زیادی به این که صورت شما را تماشا کنند ، به صدای شما گوش بدهند و تنها با شما باشند دارند.

برای نوزاد بهتر است از ساده ‌ترین نوع اسباب بازی ‌ها استفاده کنید. آن ها عاشق رنگ‌ های براق آویز های تختشان، تماشای دست‌هایشان یا سعی برای گرفتن جغجغه هستند.

اسباب بازی ‌هایی که رنگ ‌های متضاد دارند مثل قرمز و مشکی ،سفید و مشکی و… جذابیت زیادی برای آن ها دارند. به علاوه آن ها از اسباب بازی‌ های نرم با ظاهر ساده لذت بیشتری می‌ برند.

اسباب بازی مناسب برای کودکان 0-8سال

به خاطر داشته باشید نوزادان توانایی دیدن اشیایی را که بیشتر از 30 سانتی متر از آن ها فاصله دارند را ندارند درنتیجه لازم است اسباب بازی ‌ها به آن ها نزدیک باشند تا بتوانند آن ها را به صورت واضح ببیند.

اسباب بازی برای شیرخواران و نوپایان

در اسباب بازی مناسب برای کودکان 0-8 از اسباب بازی ‌های مورد علاقه‌ ی نوپایان می ‌توان اسباب بازی ‌های هل دادنی( مثل چرخ عصایی )، کتاب‌های مقوایی یا پارچه ‌ای که به آسانی پاره نمی‌ شوند ، عروسک‌ های پولیشی ، عروسک‌ های نرم ، ماشین های اسباب بازی ، پازل ‌های ساده و… را نام برد. به علاوه قطعات مکعبی یا چوبی که به آسانی چیده و خراب می ‌شوند از بهترین اسباب بازی‌ها برای شیرخواران و نوپایان می‌ باشند.

اسباب بازی‌ های غافلگیر کننده مثل جک در جعبه (موقعی که درب جعبه را باز می ‌کنند یک عروسک با فنر به بیرون پرش می کند) یا اسباب بازی‌ های علت و معلولی برای شیرخواران 10 ماه به بالا مناسب می باشند. از آنجایی که امکان دارد غافلگیری اولیه برخی از کودکان را ناراحت کند پس آن ها را یواش یواش با این اسباب بازی‌ ها آشنا کنید.

اسباب بازی ‌های خلاقانه مثل رنگ‌های انگشتی ، کاغذهای رنگی ومداد‌رنگی نیز برای این گروه سنی مناسب می باشنذ.

همین طور بازی‌ با عروسک‌ های نمایشی که به صورت دستی یا انگشتی هستند و بازی با لباس ‌های مبدل از جمله بازی ‌های پرطرفدار و جذاب آن ها می ‌باشند.

اسباب بازی برای کودکان پیش دبستانی

در مقاله اسباب بازی مناسب برای کودکان 0-8 کودک پیش دبستانی شما می ‌تواند از هروسیله‌ ای به عنوان اسباب بازی استفاده کند و لذت ببرد. برای مثال موبایل ‌های قدیمی، لباس‌ ها و… . قدرت تخیل آن ها در این سن کمک می‌ کند تا با جعبه‌ های مقوایی و کارتن ، بازی‌ هایی مانند ماشین بازی ، قایق سواری یا خانه بازی انجام دهند. شما نیز می‌ توانید با ابزارهای موجود درخانه آلات موسیقی ساده‌ ای برای آن ها بسازید. مانند شیشه‌ ها وکاسه‌های نشکن که بتوان با قاشق به پشت آنها زد و صداهای گوناگونی ایجاد کرد.

اسباب بازی مناسب برای کودکان 0-8سال

بازی‌ های بی‌ صدا برای تایم استراحت کودک بسیار مناسب هستند. نقاشی یا خط خطی کردن با مداد رنگی ها یا مداد شمعی ها، ساخت کلاژ و کاردستی با چسب و کاغذ رنگی ها ، کتاب داستان ‌ها، بازی‌ های ساده فکری ، پازل و یا بازی‌ های سازه‌ ای از این دسته بازی‌ها هستند.

بازی ‌هایی که  بیرون ازخانه انجام می شوند : مانند سه چرخه سواری ، خانه‌ های درختی از جنس چوب ، سطل و ابزار شن بازی ، شنا ( همراه با یک مراقب ) می ‌تواند کودکان  را حسابی سرگرم کند. پرتاب و لگد زدن به توپ ، توپ بازی  برای کودکان بسیار دلچسب  و مهیج می باشد.

اسباب بازی برای کودکان دبستانی

در اسباب بازی مناسب برای کودکان 0-8 حتی اگر کودک شما به وسایل و اسباب بازی‌های الکترونیکی تمایل بیشتری نشان دهد، ولی بازی ‌های ساده‌ ای هستند که همیشه توجه آن هارا جلب می کنند. مانند لوازم نقاشی ، جورچین‌ها  ، بازی ‌های رومیزی ، بازی‌های ساختنی ،  کتاب‌ها و اسباب بازی‌ هایی که در فضای باز مورد استفاده قرار میگیرند مانند طناب بازی ، توپ ، دوچرخه ، بدمینتون و…

اگرچه بازی‌ های کامپیوتری و نظیر آن هم دراین سن دور از انتظار نیستند. این گونه بازی ‌ها هم اگر متناسب با باقی بازی ‌ها انجام شوند و در استفاده‌ از آن ها زیاده روی رخ ندهد حتی می توانند به رشد  تکامل کودک شما کمک نیز بکنند.

به خاطر داشته باشید کودک در این سن نیز همچنان از بازی کردن با شما سود و لذت می ‌برد. این بازی می‌ت واند یک توپ بازی ساده پس از مدرسه یا یک کارت بازی پیش از دوش گرفتن شما باشد.

موقع انتخاب اسباب بازی حتما علاقه و سن کودکتان را در نظر داشته باشید.

اسباب بازی مناسب برای کودکان 0-8سال

اسامی چندتا از اسباب بازی مناسب برای کودکان 0-8سال

. چادر بازی کودک

.  بازی تمرکزی جراح زبردست

 . بازی آموزشی برج هوش چوبی

. مجموعه کتاب های دیلینگ دیلینگ صدای چیه؟

. ست اسباب بازی خرگوش

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *