تمامی اخبار, اسباب بازی پسرانه, اسباب بازی دخترانه

آموزش کاردستی کودکان

آموزش کاردستی کودکان

آموزش کاردستی کودکان بهترین روش برای تقویت قوه تخیل کودکان چیست؟ درست کردن کاردستی برای کودکان چه اهمیتی و فوایدی دارد؟ چه کاردستی مناسب کودکان است؟وسایل مورد نیاز برای درست کردن کاردستی کودکان چیست؟کاردستی کلاه بوقی چیست؟کاردستی ماهی کاغذی چگونه درست می شود؟

یکی از بهترین روش‌های تقویت قوه تخیل کودکان، درست کردن کاردستی می باشد. مفرح ترین لحظات کودکان هنگامی است که احساس می ‌کنند کار مهمی انجام می ‌دهند و این کار با توجه خانواده همراه می باشد. وقتی که خانواده در کنار کودک هستند و تلاش می ‌کنند با کمترین میزان مرزگذاری از این همراهی لذت ببرند، کودکان سرشار از حس اعتماد به نفس و احساس امنیت می‌ شوند. درست کردن کاردستی موجب افزایش عزت نفس و حس استقلال کودکان می ‌شود و کودکان یاد می ‌گیرند تا چگونه از ابزارهای گوناگون برای ساختن چیزهای جدید استفاده کنند.

موقع ساخت کردن کاردستی ، کودکان با استفاده از مواد و وسیله های مختلف با دنیای اطراف خود ارتباط برقرار می کنند و فرصتی پیدا می کنند تا چیزهای جدیدی خلق کنند. آن ها با درست کردن کاردستی و نمایش آن به بزرگتر ها یا دوستانشان ، سعی می کنند خود را در معرض دید دیگران قرار دهند و به این وسیله توجه بقیه را جلب کنند.

کاردستی های کودکان به دو دسته تقسیم می ‌شوند. یک دسته کاردستی ‌های مهارتی : مهارت استفاده از ابزارهای مختلف را در کودک تقویت می‌ کنند. کاردستی‌های خلاق : موجب رشد خلاقیت کودکان می‌ شوند. ولی فواید و دلیل اهمیت کاردستی برای کودکان چیست؟ در این مقاله از سایت AMPK Toys همراه ما باشید تا  اثرات ارزشمند درست کردن کاردستی ‌ها را برای شما بگوییم؛

آموزش کاردستی کودکان

1 . به وجود آوردن تفکر انتقادی به کمک کاردستی های ساده؛

چرا یک ابزار ویژه یا یک روش خاص برای درست کردن کاردستی به روش‌ های دیگر ارجحیت دارد؟ اگر این پرسش‌ ها یا پرسش‌ هایی از این دست را از کودکان خود بپرسید، امکان دارد از پاسخ او شگفته زده شوید. کودکان علل خوبی برای کار خود دارند و  اگر موقع درست کردن کاردستی به آن ‌ها ملحق شوید، امکان دارد شما را هم نقد کنند. این تفکر انتقادی و توانایی سوال و جواب کردن دلیلی در موفقیت ‌های بعدی کودکان خواهد بود.

2 . افزایش مهارت تصمیم گیری و حل مسئله، نتیجه درست کردن کاردستی‌ های ساده وآسان

 مهارت حل مسئله در کودکان یک مهارت بسیار مهم و اساسی می باشد که از روش‌ های گوناگون می ‌تواند تقویت شود. درست کردن کاردستی چون نوعی تمرین تصمیم ‌گیری می باشد به تقویت این مهارت کمک زیادی می‌ کند. این که کودکان از مواد و ابزارهای در اختیار خود چطوری استفاده کنند و یا چه چیزی را بر دیگری ترجیح دهند، نیاز به تصمیم ‌گیری دارد. به علاوه کودکان موقع کار با مواد مختلف ، یاد می گیرند چطوری با تصمیماتشان در زمان مناسب، مشکلات خود را حل کنند.

3 . افزایش خلاقیت مهم‎‌ ترین فایده کاردستی ‌های کودکانه

اجازه دهید کودکان بدون هیچ محدودیت و مرزی تجربه‌ های جدید کسب کنند. کودکان برای درست کردن کاردستی نیاز دارند تا اول چیزی را در ذهن خود به تصویر بکشند و بعد با آزمون و خطا، راهی برای به وجود آوردن آن پیدا کنند. این تصور کردن و به کار بردن ابزارهای گوناگون باعث می‌ شود تا کودکان برای استفاده از آن‌ ها فکر کنند و ارتباطی بین آن‌ ها پیدا کنند.

بدون نگرانی مواد گوناگون مثل رنگ ، مقوا ، اسلایم یا حتی ماسه و گِل در اختیار کودکان قرار دهید و اجازه دهید تا سبک ‌آزاد و رها با آن ‌ها بازی کنند. خواهید دید که کودکان چطوری با استفاده از خلاقیت خود سعی می ‌کنند تا به نحوی از همه آن ‌ها استفاده کنند.

4 . افزایش تمرکز با ساخت کاردستی و کار با ابزارها

کودکان موقع درست کردن کاردستی کاملا بر روی ابزارها، اندام‌هایشان و پیاده ‌سازی ایده‌های خود تمرکز می کنند و شاید گاهی حتی متوجه صداهای اطراف خود هم نباشند. درست کردن کاردستی ابزار خوبی برای افزایش تمرکز و آرام کردن کودکان می باشد. اگر کودکان شما دچار بیش ‌فعالی هستند کاردستی و فعالیت‌ هایی فکری مثل آن می‌ تواند به تقویت تمرکز کودکان بسیار کمک کند.

آموزش کاردستی کودکان

5 . عملگرایی در درست کردن کاردستی

با درست کردن کاردستی کودکان متوجه می ‌شوند که فقط حرف زدن ، ایده داشتن و یا دانستن کافی نیست و لازم می باشد برای کسب نتیجه ، تلاش وعمل کنند. در موقع درست کردن کاردستی کودکان یاد می‌گیرند که اقدام کنند و برای نتیجه آن تلاش کنند و همین موضوع باعث می‌شود تا در زمینه‌ های دیگر زندگی نیز به اهمیت این موضوع پی ببرند. درحقیقت درست کردن کاردستی به کودکان یاد می دهد که چگونه به نتیجه دلخواه دست پیدا کنند و چگونه از آن لذت ببرند و درک کنند برای رسیدن به چیزی که می خواهند باید گاهی اهل ریسک کردن باشند.

6 . تجربه کردن با کمک استفاده از ابزارهایی مانند قیچی و چسب

تا وقتی که هر کسی خودش درگیر انجام کاری نشود، نمی ‌تواند درک درستی از آن داشته باشد. کودکان موقع درست کردن کاردستی یاد می گیرند که از چه چیزی کجا می ‌توانند استفاده کنند و هر یک از مواد چه خواص و ویژگی دارند. همچنین درک بیشتری از توانایی ‌های خودشان پیدا می‌کنند. خانواده نیز با دیدن کودکان می‌ توانند به استعداد‌های او بهترو بیشتر پی ببرند.

7 . تقویت انعطاف پذیری کودکان در فرایند درست کردن کاردستی

کودکان موقع کار با ابزارها و وسیله های گوناگون یاد می گیرند که بعضی موقاع لازم است انعطاف داشته باشند. مثلا شاید ابزاری که استفاده کردند مناسب نبوده و یا طرحی که پیاده کردند ، طبق انتظارشان نبوده است.

در این مواقع شاید با همان روش و کمی تا حدودی چشم ‌پوشی کارشان را ادامه دهند و یا شاید تصمیم بگیرند تا راه دیگری را امتحان کنند. پس یاد می گیرند که همیشه همه چیز طبق انتظار آن ها نیست و خوب است بعضی مواقع هم منعطف بود و سراغ گزینه‌ های بعدی رفت.

امکان دارد نتیجه با آن چه انتظار داشتند باشد ، ولی انعطاف ‌پذیری این قدرت را به آن ها می‌ دهد تا کاردستی خود را دوست داشته باشند و از آن لذت ببرند.

آموزش کاردستی کودکان

8 . بهتر شدن مهارت‌ های حرکتی ، مهم‌ ترین اثرات درست کردن کاردستی در کودکان

درست کردن کاردستی ، اندام‌ های گوناگون و حواس پنج گانه کودکان را درگیر می‌ کند. موقعی ‌که کودکان مشغول درست کردن کاردستی هستند بین ذهن ، چشم و دستان کودکان هماهنگی برقرار می ‌شود. به این صورت کودکان باید بر روی اندام ‌هایشان تمرکز کنند.

9 . افزایش حافظه و آشنایی با مفاهیم و اصطلاحات جدید

کودکان با درست کردن کاردستی کودکان، نام‌ ها و اصطلاحات تازه یاد می گیرند و با مفاهیم جدیدی آشنا می‌ شوند. بعضی از کاردستی‌ ها امکان دارد ساده و راحت باشند و بعضی دیگر بسیار پیچیده. لازم است کودکان در فرایند درست کردن کاردستی ، کاربرد مواد و ابزارها ، مفاهیم و فرایندهای مختلف را یاد بگیرند تا بتوانند آن چه را که در خیال دارند را بسازند.

10 .  بهتر شدن مهارت‌ های ارتباطی و کلامی ، از اثرات درست کردن کاردستی

اغلب موقع درست کردن کاردستی نیاز است تا فردی بزرگ تر در کنار کودکان باشد چون که ابزارهای گوناگونی در دسترس آن ها می باشد. درنتیجه موقع درست کردن کاردستی کودکان یاد می گیرند چطوری خواسته ‌هایشان را بیان کنند یا از دیگران کمک بگیرند.

به این صورت آن ها کم‌ کم نام ابزارها ، مواد ، رنگ‌ ها  و اصطلاحات مربوطه را یاد می گیرند تا بهتر بتوانند نظرات و خواسته های خودشان را به دیگران منتقل کنند. به علاوه اگر کودکان همراه همسن و سالانشان مشغول به درست کردن کاردستی شوند ، فرصت خوبی برای  تقویت اجتماعی شدن و افزایش مهارت‌ های ارتباطی آن ها خواهد بود. اگر کودکان شما خجالتی هستند و در برقراری ارتباط با بقیه مشکل دارند ، ساخت کاردستی موقعیت بسیار مناسبی را برای دوستیابی و اجتماعی شدن کودکان شکل می‌ دهند.

آموزش کاردستی کودکان

درست کردن کاردستی و آموزش کاردستی کودکان ، فرصتی برای خانواده ها

اجازه دهید تا کودکان بدون ترس و نگرانی، بازی ‌ها و موقعیت ‌های تازه را تجربه کنند و شما را نیز در کنار خود ببیند. لحن شما و نحوه برخورد شما باعث می‌شود تا کودکان ریسک کنند ، تصمیم بگیرند و عمل کنند. کودکان را تشویق کنید تا سراغ تجربه ‌های تازه و کشف ناشناخته‌ ها برود. اجازه دهید کودکان هدایت امور را به دست بگیرد و هنگامی که مهارتی را از قبل به آن ها یاد داده اید ، تنها ببینید و تحسین کنید. ایمنی و محافظت از خود را قبل از شروع درست کردن کاردستی به آن ها آموزش دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *