اسباب بازی پسرانه, اسباب بازی دخترانه

4 تا آموزشگاه های موسیقی برای کودکان در تهران

آموزشگاه های موسیقی برای کودکان در تهران

آموزشگاه های موسیقی برای کودکان در تهران کجاس ؟ فایده یاد گرفتن موسیقی برای کودکان چیست؟ بهترین آموزشگاه موسیقی در تهران برای کودکان چیست؟ بهترین روش های آموزش برای کودکان چیست؟ آموزش موسیقی ارف چیست؟ آموزش موسیقی سوزوکی چیست؟آموزش موسیقی کودالی چیست؟ ساز مناسب برای کودکان چیست؟

فایده های آموزش موسیقی به کودکان

کودکی باهوش و خلاق داشتن ، خواسته هر خانواده ای می باشد ولی بسیاری از آن ها خیال می کنند که هوش یک استعداد ژنتیکی می باشد و نمی توان برای تقویت آن کاری کرد ، در صورتی که این درست نیست و کودکان در 7 سال ابتداییه زندگی خود ، یادگیری فوق العاده سریعی دارند و با کلاس های آموزشی مناسب می توان کودکان را به یک نابغه تبدیل کرد.       

آموزش موسیقی به کودکان موجب رشد بخشی از نیمکره چپ مغز می شود که با پردازش زبان ارتباط دارد و مدارهای عصبی مغز را به روش های به خصوصی به یکدیگر مرتبط می کند و این موضوع باعث می شود تا اطلاعات در ذهن کودکان زود تر ثبت شود. آموزش الفبای موسیقی به کودکان ، یادگیری الفبای اصلی خروف را نیز برای آن ها راحت تر می کند. درنتیجه باید بدانید که یادگیری موسیقی تنها  آواز خواندن ، نواختن موسیقی و گوش دادن به آن نیست ، بلکه یادگیری موسیقی موجب می شود تا مهارت های چندگانه در کوکان تقویت شود.

آموزشگاه های موسیقی برای کودکان در تهران

آموزش موسیقی به کودکان 2 تا 9 سال شاید برای خیلی از افراد کاری غیر ممکن تعریف شده باشد که هیچ اثربخشی نخواهد داشت ، در صورتی که این غلط است و شروع آموزش موسیقی از سن 2 سالگی موجب می شود که کودکان در یادگیری پیشرفت چشمگیری داشته باشند. یادگیری موسیقی به کودکان کمک می کند که ظرفیت مغز خود را بیشتر کنند بنابراین با افزایش ظرفیت مغز، آن ها می توانند همه مطالب موسیقی و درسی را به سرعت یاد بگیرند و هنگامی که به سن میانسالی رسیدند گرفتار فراموشی و ذوال ذهن نشوند.

یکی دیگر از فواید یادگیری موسیقی در کودکان این می باشد که موجب تقویت هماهنگی آن ها می شود اینطور که مغز در هنگام نواختن موسیقی باید سریع و خوب کار کند برای مثال برای نواختن ساز ترومبون نیاز می باشد که کودکان مهارت چشم و دست خود را هماهنگ کنند که همین موضوع موجب تقویت مغز و افزایش رشد آن ها می شود. این پیشرفت ها باعث تقویت اعتماد به نفس کودکان می شود و کودکان علاوه بر موسیقی ، در مسئله های دیگری نیز مهارت های لازم را داشته باشند و موفق شوند.

بهترین روش های موجود برای آموزش موسیقی به کودکان

روش های مختلفی برای آموزش موسیقی به کودکان وجود دارد که این روش ها سالیان سال مورد بررسی قرار گرفته اند و یکی از بهترین روش های موجود در جهان می باشند در همه این روش ها کودکان را تشویق به یادگیری بیشتر موسیقی می کنند. آموزش موسیقی به کودکان موجب می شود تا فواید بی شمار دیگری را هم یاد بگیرند.

روش آموزشی موسیقی ارف:  کارل ارف یکی از آهنگسازان و موسیقی دانان آلمانی بوده است که عقیده داشته است آموزش باید با خلاقیت و بداهه پردازی همراه باشد تا در هنرجویان اثرگذاری بیشتری داشته باشد. در این روش از عناصر گوناگونی مانند بیان، ریتم و حرکت استفاده می شود تا یادگیری موسیقی برای کودکان آسان تر باشد. در روش ارف علاوه بر نواختن موسیقی و مفاهیم آن که کودکان یاد می گیرند، رفتاری ، مهارت های شنیداری ، ذوق و درک موسیقی آن ها نیز تقویت می شود.

روش آموزش موسیقی سوزوکی:  روش سوزوکی از کشور ژاپن نشات گرفته است و از این روش برای آموزش ویولن مورد استفاده می گرفته است ولی  با مروز زمان از روش سوزوکی برای آموزش سازهایی مانند گیتار، پیانو و فلوت استفاده ی شود. این روش از توانایی ذاتی کودکان در یادگیری زبان مادری الگو گرفته است به گونه ای که به این روش، روش زبان مادری نیز گفته می شود. آموزش موسیقی به کودکان در این روش با گوش دادن، تکرار کردن، حفظ کردن و ساختن کلمات صورت می گیرد.

روش آموزش موسیقی کودالی:  طبق عقیده کودالی ، آموزش موسیقی هنگامی موثر می باشد که از خردسالی شروع شود و سواد موسیقیایی از طریق موسیقی عامیانه ارائه داده شود. در این روش موسیقی با خواندن، تسلط بر ریتم های مهم واساسی و یادگیری گام ها به همراه حرکت دست ها انجام می شود. حرکت دست ها به کودکان کمک می کند تا جایگاه نت ها را به راحتی و به درستی تشخیص بدهند و روی گام ها بخوانند ، روش کودالی به علت این که از سیستم هجی های موزون استفاده می کند، در وزن شعر، ضرب و سرعت موسیقی تاثیر گذار تر می باشد.                  

بهترین آموزشگاه های موسیقی برای کودکان در تهرانکجا قرار دارد؟

آموزشگاه موسیقی برای کودکان در تهران ؛ آموزشگاه موسیقی هنرمند

یکی از بهترین آموزشگاه های موسیقی کودکان که در تهران وجود دارد، آموزشگاه هنرمند می باشد. اساتید در کلاس های ارف کودکان از ساز هایی مانند ساز کوبه ای و فلوت و بلز استفاده می کنند. از این روش آموزشی که آموزشگاه موسیقی هنرمند استفاده می کند، در خیلی از کشورها استفاده می شود.

در کلاس های ارف این آموزشگاه ، کودکان با توجه به سن و سال گروه بندی می شوند و آموزش ها با استفاده از بازی و حرکات بدن به کودکان، انجام می شود این به آن معناست که با استفاده از سازهای کوبه ای و بازی و شعر، کودکان می توانند موسیقی و نواختن آن را در این مرکز را یاد بگیرند. همه این آموزش ها توسط اساتید مجرب و دوره دیده و در یک اتاق       به خصوص برای کودکان برگزار می شود.

آموزشگاه های موسیقی برای کودکان در تهران

آموزشگاه موسیقی برای کودکان در تهران ؛ آموزشگاه موسیقی فردوس

آموزشگاه موسیقی فردوس در سال 1390 تاسیس شده است و یکی از آموزشگاه هایی می باشد که هم جواز از وزارت ارشاد اسلامی دارد و هم جواز سازمان فنی و حرفه ای کشور را دارا می باشد. این آموزشگاه از همان اول سعی کرده تا خدماتی بیشتر از دیگر آموزشگاه ها را به هنرجویان ارائه بدهد. آموزشگاه موسیقی فردوس به دو صورت حضوری و آنلاین آموزش موسیقی به کودکان را انجام می دهد.

آموزشگاه موسیقی برای کودکان در تهران ؛ آموزشگاه موسیقی الهام

آموزشگاه موسیقی الهام در سال 1386 تاسیس شده است و فعالیت های هنری و آموزشی این آموزشگاه زیر نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می باشد. اساتیدی که در اموزشگاه موسیقی الهام در حال فعالیت می باشند، عقیده دارند که آموزش موسیقی به سبک آموزش زبان باید ارائه شود زیرا با استفاده از این روش زمان آموزش کوتاه تر و اثر بخشی بیشتر آن بر روی ذهن هنرجویان مخصوصا کودکان می شود.

لازم به ذکر است که در آموزشگاه الهام ، آموزش ارف کودکان به صورت حرفه ای و تخصصی برگزار می شود و به علاوه در آموزشگاه الهام محیطی سالم و پر نشاط برای کودکان به وجود آمده است تا بهترین نتیجه را از کلاس ها دریافت کنند.

آموزشگاه موسیقی برای کودکان در تهران ؛ آموزشگاه موسیقی هنر پارسه

آموزشگاه موسیقی هنر پارس از سال 1393 مجوز های مورد نیاز یک آوزشگاه موسیقی را به دست آورده و هنرجویان موسیقی پس از گذراندن دوره های موسیقی در آموزشگاه هنر پارسه موفق به دریافت دیپلم رسمی موسیقی می شوند. یکی از نکات قابل توجه این آموزشگاه این می باشد که  آموزشگاه موسیقی هنر پارسه برای هنرجویان ، کنسرت های هنرجویی و تورهای تفریحی آموزشی برگزار می کند.این آموزشگاه در ایران در حال حاضر تنها آموزشگاهی می باشد که به صورت تخصصی کیبورد را با هنرجویان کار می کند.

آموزشگاه موسیقی برای کودکان در تهران ؛ آموزشگاه موسیقی طریقت

آموزشگاه موسیقی طریقت در سال 1374 فعالیت خود را در زمینه آموزش موسیقی شروع کرده است و همواره با استفاده از متدهای روز دنیا آموزش ها را به هنرجویان ارائه داده می شود. آموزش موسیقی به کودکان در آموزشگاه طریقت ، توسط اساتید مطرح و دوره دیده برای آموزش به کودکان صورت می گیرد، این اساتید آموزش های موسیقی به کودکان را با استفاده از بازی ، شعر و سرگربه کودکان یاد می دهند تا کودکان از یادگیری خسته نشوند.

آموزشگاه های موسیقی برای کودکان در تهران

ساز مناسب برای آموزش موسیقی به کودکان

انتخاب ساز برای کودکان بزرگتر از 6 سال آسان تر می باشد  و می توان هر سازی را برای آن ها انتخاب کرد ، ولی برای کودکان کوچکتر از 6 سال شرایط متفاوت است ، باید برای انتخاب ساز مناسب کودکان کوچکتر از 6 سال به مواردی مانند سن ، شخصیت و توانایی بدنی او توجه بسزایی کرد ولی  مهم تر از همه این ها ، باید به علاقه کودک نیز اهمیت داد ، چون که بدون وجود علاقه ، یادگیری موسیقی برای او بسیار دشوار و سخت می شود.

کودک کوچکتر از 6 سال : برای کودکان بزرگتر از 6 سال می توان انواع ساز ها را تهیه کرد ، ولی انتخاب ساز برای کودکان کوچکتر از 6 سال کمی چالش برانگیز است. این کودکان به علت جثه کوچکی که دارند، هر سازی را نمی توانند کنترل کنند درنتیجه می توان گفت که بهترین ساز برای آن ها سازهایی مانند پیانو گیتار و کاخن می باشد چون نسبت به سایر سازها، کار کردن با آن ها آسان تر است.

نواختن پیانو به کودکان کمک می کند تا تئوری موسیقی و کار با سایر ابزارهای موسیقی را یاد بگیرند چون که پیانو یک ساز پایه می باشد و همه اصول موسیقی از جمله ملودی، هارمونی، ریتم و حرکت در آن رعایت می شود، به علاوه نواختن پیانو به کودکان کمک می کند تا موسیقی را بهتر درک کنند. از طرفی دیگر، نواختن پیانو برای کودکان جذاب می باشد. ساز ویولن نیز برای کودکان کوچکتر از 6 سال مناسب می باشد چون که در اندازه های گوناگون ساخته می شوند و کودکان آن ها را به راحتی در دست می گیرند.

آموزشگاه های موسیقی برای کودکان در تهران

آموزش نواختن گیتار به کودکان موجب می شود تا اصول موسیقی را یاد بگیرند و آمادگی های لازم را برای نواختن سایر سازها را بیاموزند. ساز کاخن هم برای کودکان کوچکتر از 6 سال مناسب می باشد ، این ساز برای کودکان قابل حمل و  نواختن آن کودکان را سرگرم می کند. این ساز را می توان با دست یا چوب نواخت. این قابلیت برای کودکان بسیار جذاب می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *